Tworzy się lobby przeciwne nowej inicjatywie firmy Microsoft

Konkurenci giganta z Redmond utrzymują, że poprzez wprowadzenie inicjatywy HailStorm firma zmonopolizuje rynek internetowych platform serwerowych.

Konkurenci i przeciwnicy firmy Microsoft rozpoczęli kampanię przeciwko gigantowi z Redmond, związaną z wprowadzeniem platformy HailStorm. Waszyngtońska organizacja ProComp, zajmująca się promocją konkurencyjności w dziedzinie technologii IT, utrzymuje, że przedstawiona przez Microsoft inicjatywa będzie miała niekorzystny wpływ na rynek aplikacji internetowych. ProComp w raporcie zatytułowanym "Microsoft's Monopoly from DOS to the SuperWeb" stwierdza, że HailStorm zmonopolizuje rynek serwisów internetowych, "wymuszając" na twórcach witryn stosowanie serwerów opartych na Windows. Jedynie w tym środowisku będzie można osiągnąć pełną funkcjonalność platformy HailStorm.

Amerykańska organizacja obecnie stara się stworzyć lobby przeciwne praktykom Microsoftu wśród senatorów, prawników i przedstawicieli branży programistycznej. Podobne działania podjęły również firmy konkurujące z Microsoftem na rynku usług instant messaging, takie jak AOL Time Warner.

Zobacz również:

  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI

ProComp, którego członkiem jest m.in. Sun, ma nadzieję, że działania producenta Windows, związane z wprowadzeniem HailStorm, zostaną uznane za praktyki monopolistyczne. Jednocześnie pojawiały się głosy w obronie Microsoftu. Organizacja ACT (Association for Competitive Technology) oświadczyła, iż nowa inicjatywa giganta z Redmond może w znaczący sposób ożywić rynek usług internetowych. ACT przypomniała jednocześnie, że poprzez technologie XML usługi dostępne w ramach HailStorm będzie można implementować w serwisach sieciowych działających na bazie platform innych niż Windows, np. Linux.

Microsoftu na razie nie wydał oficjalnego oświadczenia w związku z zaistniałą sytuacją.

***

Microsoft ogłosił inicjatywę HailStorm

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200