Twitter wprowadza podcasty

Twitter ogłosił oficjalnie, że podjął decyzję o wprowadzeniu do swojej usługi podcastów, integrując je z gruntownie przebudowaną kartą Spaces (Pokoje). Odnowiona karta Spaces i opcja podcastów została w tym tygodniu udostępniona grupom anglojęzycznym na całym świecie, posiadającym urządzenia iOS i Android.

Grafika: mohamedhassan/freerangestock

Dzisiejsze ogłoszenie nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem, gdyż sieć społecznościowa testowała tę opcję przez ostatnich kilka miesięcy. Twitter pracował wtedy nad dedykowaną zakładką podcastów, ale ostatecznie okazało się, że wybrał rozwiązanie polegające na dodaniu takiej opcji do istniejącego już mechanizmu noszącego nazwę Spaces.

Nowe rozwiązanie korzysta ze spersonalizowanych kart noszących nazwę „Stations”, które grupują treści na podstawie różnych tematów, takich jak wiadomości, muzyka czy sport. Użytkownicy Twittera uzyskują do nich dostęp na żywo i mogą w nich również znaleźć najpopularniejsze podcasty z całego świata. Mogą wtedy kliknąć kciuk skierowany w górę lub w dół, sygnalizując czy dany podcast spotkał się w ich zainteresowaniem.

Zobacz również:

Po otwarciu karty Spaces, użytkownik widzi trzy sekcje. W górnej części zakładki pojawią się stacje (Stations), które prezentują różne motywy i tematy (Topics) do odsłuchania. Poniżej widać listę wymieniającą niektóre z najlepszych wyselekcjonowanych treści audio, a na samym dole listę nadchodzących treści audio.

Wiele wskazuje na to, że Twitter zdecyduje się w najbliższej przyszłości wprowadzić podcasty również do urządzeń pracujących pod kontrolą innych systemów operacyjnych niż Android oraz iOS. Ciekawe jest to, że wejście Twittera do świata podcastów następuje w momencie, gdy Meta zrezygnowała z nich zaledwie rok po uruchomieniu tej opcji. Analitycy sądzą, że wejście Twittera w format audio może dać mu przewagę nad innymi sieciami społecznościowymi, pod warunkiem jednak, że będzie w stanie skutecznie skalować tę opcję.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200