Twitter testuje narzędzia dla biznesu
-
- Computerworld,
-
- IDG News Service,
- 12.05.2010, godz. 08:21
Przedstawiciele popularnego serwisu mikroblogowego poinformowali wczoraj, że opracowali zestaw narzędzi i funkcji przeznaczonych dla użytkowników korporacyjnych. Nowości są właśnie testowane przez kilkaset firm.
Firmowe "ćwierkanie"
Warto jednak przypomnieć, że pod koniec ubiegłego roku w oficjalnym blogu firmy pojawiła się informacja o planach uruchomienia funkcji o nazwie Contributors, dzięki której firmy mogłyby sprawniej komunikować się z klientami (m.in. poprzez jednoczesne publikowanie wielu różnych komunikatów oraz umożliwienie wielu osobom równoległego publikowania komunikatów z poziomu jednego, firmowego konta). Autora wpisu na ten temat zaznaczyła też, że Contributors jest tylko "jedną z wielu tworzonych obecnie przez serwis funkcji dla użytkowników biznesowych".
Zobacz również:
Przez kolejnych kilka miesięcy nie udostępniano żadnych nowych informacji na ten temat - ale kilkanaście dni temu pojawiły się pierwsze plotki, z których wynikało, że prace nad biznesowymi narzędziami Twittera są już w dość zaawansowanym stadium. W ubiegłym tygodniu Jason Goldman, wiceprezes ds. produktów Twittera przyznał w wywiadzie, że serwis ten nawiązał współpracę z wybranymi firmami - jej celem jest wspólne wypracowanie ogólnej koncepcji usług mikroblogowych dla firm.
"Kto nas czyta?"
"Firmy próbują się zorientować, jak można ocenić efektywność ich działań prowadzonych za pośrednictwem Twittera. Większość z nich robi to poza nim - bo dzięki temu mogą przyglądać się z zewnątrz całemu ekosystemowi" - tłumaczył Jason Goldman. Przedstawiciel serwisu dodał też, że użytkowników korporacyjnych interesują m.in. informacje statystyczne o tym, kto czyta ich komunikaty - ciekawi je zarówno profil czytelników, jak i to, czy i jak odpowiadają na tweety, z jakich urządzeń najczęściej je przeglądają itp.
Z Twittera korzysta już dziś wiele firm (używając narzędzi tworzonych raczej dla użytkowników indywidualnych) - wśród nich warto wymienić choćby Della, Zappos.com, czy JetBlue, które za pośrednictwem oficjalnych kont w serwisie mikroblogowym dostarczają klientom i kontrahentom informacji o nowych produktach, ofertach promocyjnych itp. Twitter służy im zarówno do pozyskiwania nowych klientów, jak i sprawniejszego komunikowania się ze starymi.
Należy spodziewać się, że zaawansowane funkcje biznesowe Twittera będą płatne - ale przedstawiciele firmy na razie nie zdradzają jakiej wysokości będą te opłaty, ani też w jakim modelu będą one pobierane.