Twitter – pomimo znacznego wzrostu przychodów, firma dalej odnotowuje straty

Twitter informuje, że pod koniec czwartego kwartału 2014 r. zarejestrował na swojej witrynie 288 mln aktywnych użytkowników, czyli o 20% więcej niż rok temu. Był to jednak najmniejszy przyrost, jaki firma do tej pory odnotowała. Przyrost przychodów (porównując rok do roku) w czwartym kwartale zeszłego roku był jednak duży (o 97%) i zamknął się kwotą 479 mln USD.

Pomimo tego firma odnotowała w czwartym kwartale zeszłego roku stratę netto w wysokości 125,4 mln USD. To i tak niezły wynik biorąc pod uwagę fakt, że strata firmy rok temu (czyli w 2013 r.) w tym samym czwartym kwartale wyniosła 511 mln USD. Przychody firmy w całym 2014 r. zamknęły się kwotą 1,4 mld USD (w 2013 r. było to 665 mln USD).

Twitter informuje jednocześnie, że zaczął od lutego wyświetlać wpisy generowane przez zewnętrznych reklamodawców, dodając iż na pierwszy ogień poszły firmy Flipboard i Yahoo Japan. Twitter pracuje też nad kolejnymi usługami i zaczął np. kilka dni temu testować nową aplikację, napisaną z myślą o nowych użytkownikach używających mobilnych urządzeń Android. Buduje ona automatycznie listę zawierającą użytkowników zainteresowanych konkretnymi tweetami.

Zobacz również:

  • Udostępniono bezpłatne narzędzie, które wykrywa treści generowane przez AI
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200