Twitter nie będzie już oznaczał systemu operacyjnego

Po przejęciu Twittera przez Elona Muska platformę czeka wiele zmian. Jedno z nich jest porzucenie oznaczania systemu operacyjnego w Tweetach.

Twitter od wielu lat posiada wbudowany mechanizm, który wielokrotnie pokrzyżował plany gwiazd, influencerów, a nawet globalnych korporacji. Popularne medium społecznościowe informuje bowiem z jakiego urządzenia mobilnego wysyłane są tweety.

Koniec z popularną funkcją Twittera
Źródło: twitter.com

Koniec z popularną funkcją Twittera

Źródło: twitter.com

Funkcja ta wielokrotnie ujawniła, że znane osobistości oraz firmy promują urządzenia z Androidem prywatnie korzystając z iPhone'a. Tego typu sytuacja spotkała m. in. Roberta Lewandowskiego, który opublikował wpis promujący smartfony Huawei (w trakcie jego partnerstwa z Chińskim gigantem) ze swojego prywatnego iPhone'a.

Zobacz również:

  • Udostępniono bezpłatne narzędzie, które wykrywa treści generowane przez AI
  • Nearby Sharing od Google - wygodny sposób na przesyłanie plików
  • Duża zmiana - Apple zezwala na tworzenie emulatorów gier

Twitter z niewiadomych powodów dodał opcję pozwalającą sprawdzić, z jakiego systemu operacyjnego wysłano tweeta. Rozwiązanie to nie spodobało się nowemu właścicielowi - Elonowi Muskowi, który postanowił wyłączyć wyżej wymienioną funkcjonalność.

Nowy szef Twittera postanowił usunąć identyfikator Twitter for iPhone/Android, który pojawia się na dole tweetów.

Informacje o rezygnacji z oznaczania systemu operacjnego w tweetach Elon Musk przekazał osobiście za pośrednictwem Twittera.

Elon Musk nie poinformował dlaczego zrezygnowano z charakterystycznej funkcjonalności. W przeciwieństwie do wprowadzenia Twitter Blue zmiana ta nie będzie odczuwalna dla uzytkowników.

Poza firmą Huawei również pracownicy Samsunga promowali smartfony i tablety z rodziny Galaxy udostepniając tweety z urządzeń firmy Apple.

Aktualnie nie wiadomo kiedy dokładnie Twitter pozbędzie się funkcji oznaczania systemu operacyjnego w postach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200