Twitter będzie usuwać nieaktywne konta

Elon Musk zapowiada, że podejmie wkrótce zdecydowaną akcję usuwania nieaktywnych kont skonfigurowanych na jego platformie, co ma zwolnić wiele nazw użytkowników, które nie są od dawna używane, a mogłyby być wykorzystane przez inne osoby zainteresowane tą usługą.

Twitter od kilku lat obiecuje, że przywróci rotację większej liczby nazw użytkowników, ale nie podjął jeszcze takiej próby na większą skalę. Ograniczył się jedynie do rozsyłania wiadomości apelujących do użytkowników, aby logowali się co najmniej raz na miesiąc, gdyż w przeciwnym razie ich konto może zostać usunięte. Tym razem przechodzi do czynów i zapowiada, że będzie czyścił konta, które od wielu miesięcy czy lat nie wykazały żadnej aktywności.

W jednym z tweetów Musk wyjaśnia, że żarty się skończyły i nieaktywne konta będą usuwane. Ostrzegło jednak, że w wyniku takiego działania użytkownicy platformy mogą zauważyć spadek liczby obserwujących. Nie podał przy tym, w jaki sposób użytkownicy będą mogli uzyskiwać takie usunięte nazwy poza zwykłą metodą prób utworzenia nowego konta o określonej nazwie. W ostatnich miesiącach Twitter rozważał sprzedaż pożądanych nazw użytkowników na aukcjach internetowych w celu wygenerowania dodatkowych przychodów.

Zobacz również:

  • Dlaczego warto korzystać z VPN w 2024 roku?
  • Telegram wychodzi na prostą i zapowiada IPO
  • Nowa funkcja WhatsApp, która pozwala użytkownikom usługi logować się jednocześnie na dwa różne konta

Twitter był zmuszony do wykonania takiego kroku, bowiem od momentu przejęcia go przez Elona Muska stanął w obliczu zwiększonej konkurencji ze strony alternatywnych platform tego typu. I chociaż żadna z nich, pomimo buńczucznych zapowiedzi, nie stała się nowym Twitterem, każda zdołała odciągnąć tysiące użytkowników Twittera. I tak np. przykład Mastodon chwali się teraz ponad milionem aktywnych użytkowników, którzy korzystają z jego serwerów każdego miesiąca. Uwalniając nowe nazwy użytkowników, Musk ma nadzieję na wygenerowanie kolejnych przychodów i utrzymanie wiodącej pozycji na tym rynku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200