Trzysta procent normy

Microsoft Business Solutions w 2002 r. potroił obroty na rynku polskim, zwiększając je do ok. 10,5 mln zł (dane na podstawie informacji z raportu Computerworld TOP 200). Według firmy liczba klientów wzrosła do 360. MBS to dział utworzony po przejęciu przez Microsoft firmy Navision Software.

Microsoft Business Solutions w 2002 r. potroił obroty na rynku polskim, zwiększając je do ok. 10,5 mln zł (dane na podstawie informacji z raportu Computerworld TOP 200). Według firmy liczba klientów wzrosła do 360. MBS to dział utworzony po przejęciu przez Microsoft firmy Navision Software.

Spektakularny wzrost przychodów w dużej mierze jest spowodowany włączeniem na początku 2002 r. do oferty Navision - działającej jeszcze samodzielnie - produktów Axapta i XAL firmy Damgaard. Navision i Damgaard pod koniec 2001 r. przeprowadziły fuzję. Wcześniej rozwiązania Damgaard były oferowane w Polsce przez Columbus Polska. Przychody Navision w 2001 r. wyniosły ok. 3,5 mln zł, Columbus w tym samym okresie - ok. 4,8 mln zł. W roku 2002 Microsoft pozyskał 15. nowych klientów systemu MBS Axapta i tyle samo zainteresowanych rozwiązaniem Navision (poprzednio Attain). System XAL wybrało 13 firm.

"W roku 2002 zawarliśmy 10 nowych umów partnerskich, a kilka rozwiązaliśmy. Obecnie mamy 33 aktywnych partnerów" - mówi Maciej Potapczyk, dyrektor generalny MBS. Do połowy 2003 r. MBS planuje zwiększenie ich liczby do 50. "Połowa partnerów będzie się zajmować systemem Axapta, połowa Navision. W takich proporcjach chcemy też utrzymywać sprzedaż systemów" - dodaje. W najbliższym czasie MBS ma dążyć do większej integracji z działem Microsoftu odpowiedzialnym za rynek małych i średnich firm.