Trudności innych - szansą dla Della

Dell próbuje powtórnie wejść na rynek notebooków wykorzystując szansę, jaką stwarza niewystarczająca podaż coraz bardziej popularnych komputerów przenośnych.

Dell próbuje powtórnie wejść na rynek notebooków wykorzystując szansę, jaką stwarza niewystarczająca podaż coraz bardziej popularnych komputerów przenośnych.

Nowe oferowane modele to Latitude oraz Latitude XP. Ich niewątpliwymi atutami są: ekran z aktywną matrycą, niewielka waga oraz klawiatura podobna do tej, w jaką wyposażono PowerBook. Dzięki takim możliwościom mogą stanowić alternatywę dla komputerów typu desktop.

Dell oferuje nowe notebooki po niskich cenach. Latitude XP z ekranem z aktywną matrycą, procesorem Intela DX4 100 MHz i twardym dyskiem 224 MB ma kosztować w USA 5099 USD, czyli o ok. 1000 USD mniej niż IBM-owski ThinkPad 755C. W przyszłości ceny mają być nieco mniej konkurencyjne (aby nie drażnić zbytnio innych producentów?).

Dell stara się także sformułować nowe standardy dla podzespołów notebookowych. W tym celu nawiązano współpracę z AST Research, której wynikiem będą nowe standardy dla złącz stacji dokujących, napędów dyskietek i innych elementów.

Business-plan Della zakłada osiągnięcie poziomu 20-25% zysków ze sprzedaży notebooków, choć nie precyzuje terminu, w jakim zamierza się ten cel osiągnąć.

Równocześnie firma pracuje nad nowymi komputerami biurkowymi. Na sierpień zapowiedziano premierę rynkową linii OptiPlex. Również i tutaj zachowano bardzo niski poziom cen.

OptiPlex wyposażono w możliwości Plug and Play, nową zintegrowaną elektronikę napędów oraz rozszerzone funkcje zarządzania pamięcią. Rodzina tych komputerów obejmuje modele począwszy od 33 MHz I486SX (z 4 MB RAM, 210 MB dyskiem i monitorem kosztuje 1400 USD), skończywszy na wersji z procesorem 90 MHz i szyną PCI.

Dell planuje również wprowadzenie na rynek komputera wyposażonego w 90 MHz Pentium, 210 MB dysk twardy i 14'' monitor w cenie niższej od 2800 USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200