Transmisja danych - nieograniczone perspektywy

W tym roku Crowley uruchomił usługi VPN. Czy jest zainteresowanie tymi usługami i jakie firmy z nich korzystają?

Dla nas VPN oznacza zintegrowaną platformę teleinformatyczną, na której możemy posadowić wszystkie aplikacje, rozwiązania głosowe, dostęp internetowy. Możemy również wprowadzić rozwiązania własne klienta i potrafimy tym wszystkim zarządzać. Jesteśmy w stanie dostarczyć kompletne rozwiązanie sieciowe w systemie zarządzania 24 godz. na dobę przez 365 dni w roku na określonym poziomie SLA (Service Level Agreement).

VPN-y są dla nas bardzo ważne. Dzisiaj korzysta z nich praktycznie 20 proc. naszej klienteli, ponad 200 firm o wielooddziałowej strukturze. W sensie finansowym i skali naszego zaangażowania to jest znacznie więcej niż 20 proc. - ta usługa generuje ponad połowę naszych dochodów.

Czy zastosowane zabezpieczenia sieci gwarantują bezpieczeństwo bezprzewodowego przekazu?

Posługujemy się profesjonalnymi systemami przesyłu informacji, które są trudne do przejęcia czy skopiowania, m.in. ze względu na bardzo wysokie częstotliwości transmisji (rzędu 26 GHz), ponadto korzystamy z urządzeń najnowszej generacji. Nasi klienci, którzy potrzebują rozwiązań wyjątkowo pewnych i bezpiecznych, nie mają żadnych zastrzeżeń do tego, co im proponujemy. Obsługujemy instytucje, w których ochrona tajemnicy jest szczególnie ważna, m.in. banki. Klient, decydując się na rozwiązanie redundantne, często sam decyduje, że ma być to np. łącze światłowodowe i radiowe. Jest oczywiste, że oba łącza muszą być jednakowo bezpieczne.

Jakie jest zainteresowanie usługami VoIP?

Połowa naszej klienteli wyraża zainteresowanie tym rozwiązaniem. Oferujemy je od początku lipca br., obecnie trwają już wdrożenia u kilkudziesięciu klientów.

Nie jesteśmy typowym dostawcą usług głosowych, który przygotowuje usługę "od a do z", na pewno będziemy stosowali outsourcing w tej dziedzinie. Niemniej nasza platforma transmisji danych jest wystarczająco dobra, abyśmy mogli ja nasycić produktami głosowymi. VoIP jest krokiem w tym kierunku. Wprowadzamy usługi głosowe, by zmniejszyć koszty naszych klientów.

Dziękuję za rozmowę.


TOP 200