Toshiba zwalnia pracowników. W Polsce także zmiany

Toshiba zapowiedziała redukcję etatów aż o 50 proc. w przynoszącym straty dziale produkcji telewizorów. Firma zapowiedziała także wstrzymanie produkcji „w dwóch z trzech zagranicznych zakładów” przed zamknięciem obecnego roku podatkowego. Niestety nie sprecyzowano, które fabryki wstrzymają produkcję.

Toshiba ogłosiła zwiększenie korzystania z produkcji zewnętrznej z 40 aż do 70 procent, a także redukcję globalnej liczby pracowników o 3000 osób, z czego dwie-trzecie stanowisk poza granicami państwa Japońskiego. Już w trzy miesiące temu, Toshiba poinformowała o przeniesieniu 400 pracowników do innych działów.

Spółka nie sprecyzowała, które dwie fabryki telewizorów planuje zamknąć. Niepokojące jest, że jeden z trzech zakładów produkcyjnych znajduje się w Polsce, w Kobierzycach pod Wrocławiem. Pozostałe – w Chinach i Indonezji.

Zobacz również:

  • OVHcloud obniża prognozę wzrostu sprzedaży, powołując się na globalne warunki ekonomiczne
  • Przyjdzie AI i poprawi pracę

Segment telewizyjny Toshiba posiada deficyt od dwóch lat wynikający ze słabej sprzedaży na całym świecie, spowolnienia gospodarczego w Europie oraz zmniejszenia popytu spowodowanego przejściem na nadawanie cyfrowe. W lipcu firma przedstawiła plan redukcji kosztów o 10 mld jenów (101 mln USD) w dziale produkcji TV PC – to jeszcze do końca tego roku finansowego. Plan na przyszły rok finansowy zakłada wręcz podwojenie tej kwoty, co według producenta doprowadzi do polepszenia sytuacji w dziale telewizyjnym.

Aktualizacja 1

Dziś Toshiba ogłosiła zmiany w składzie polskiego oddziału firmy. Marcin Habzda, pełniący dotąd funkcję Sales & Marketing Manager w Sharp Electronics, dołączył do zespołu Toshiba jako szef pionu TV na polskim rynku. Funkcję sprawować będzie od 1 października 2013 roku. Szefem działu PC na polskim rynku pozostaje Marcin Jamrozowicz.

Polska jest jednym z rynków, na których obecnie koncentrujemy swoją uwagę. Widzimy tu duży potencjał dla rozwoju na rynku PC, jak i TV. Działalność w sektorze sprzętów komputerowych już przynosi dobre rezultaty, na co wskazują ostatnie raporty GfK, zgodnie z którymi Toshiba zyskała już udział w rynku na poziomie 6%. Jeśli chodzi o kategorię TV jesteśmy pewni, że doświadczenie Marcina Habzda oraz nasza koncentracja na tutejszym rynku, doprowadzą nas do jeszcze lepszych rezultatów. Mamy zamiar znacznie zwiększyć sprzedaż naszych urządzeń na rynku w Polsce. Najnowsza linia telewizorów serii L9, w tym te, z technologią UltraHD, zbiera wspaniałe recenzje w całej Europie, zwłaszcza za wyjątkowy design produktów, jak i dodatkowe funkcje. Przede wszystkim jednak zostaliśmy docenieni za jakość obrazu naszych telewizorów. Jesteśmy dumni, że nasze najlepsze produkty będą również dostępne na polskim rynku – mówi Sandor van der Ham - General Manager europejskiego oddziału Toshiba.

Zapytaliśmy przedstawicieli Toshiba o losy fabryki w Kobierzycach - czekamy na odpowiedź

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200