TimeWarner bez AOL

Podczas czwartkowego zebrania zarządu medialnego giganta prawdopodobnie podjęto decyzję o rezygnacji z części nazwy (AOL), którą koncern nosi od czasu połączenia firm America Online i Time Warner w 2001 roku.

Usunięcie marki AOL z nazwy władze firmy rozważały już wielokrotnie, ze względu na słabe wyniki działalnosci na rynku internetowym. Kłopoty wynikające ze spadku przychodu z reklam online oraz zmniejszenia się liczby klientów na usługi dial-up. (w II kw. zrezygnowało z nich ponad 800 tys. abonentów). Dodatkowo amerykańskie władze interesują się "kreatywnym" sposobem zawyżania wzrostu przychodów poprzez oferowanie klientom wielkich upustów.

Według zarządu koncernu AOL zaczął w pewnym sensie szkodzić samej marce Time Warner. W planie jest także zmiana logo oraz powrót do giełdowego symbolu TWX. Połączenie firm America Online i Time Warner nastąpiło w styczniu 2001. Wartość transakcji wynosiła nieco ponad 106 mld USD. Po połączeniu medialny konglomerat był wart 208 mld USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200