TikTok testuje nową funkcję zarządzania powiadomieniami

Firma potwierdza, że testuje nową opcję zarządzającą powiadomieniami o roboczej nazwie Sleep Reminders, opracowaną z myślą o tych użytkownikach usługi, którzy narzekają na to, że w nocy tracą dużo czas na obsługę platformy.

Aby zapobiec temu, firma testuje nowe rozwiązanie, które można aktywować przed położeniem się do łóżka i zaśnięciem. Jest to rodzaj nocnego trybu pracy aplikacji. Zrzuty ekranowe udostępnione przez osoby testujące tę funkcjonalność pokazują, że platforma została wzbogacona o nową opcję Sleep Reminders. Po sprecyzowaniu przez użytkownika czasu swojego snu, aplikacja przypomni mu w pewnym momencie o konieczności jej zamknięcia i wejścia w nowy tryb pracy. TikTok wyciszy wtedy na czas snu generowane przez nią powiadomienia push (czyli takie, które są wyświetlane na ekranie podczas pracy z innymi aplikacjami).

Aplikacja po raz pierwszy zaoferowała użytkownikom narzędzia pozwalające zarządzać czasem na początku 2020 roku i od tego momentu TikTok wprowadza regularnie do oferty kolejne funkcje mające na celu zapewnienie użytkownikom większego komfortu pracy. I tak np. w połowie zeszłego roku TikTok uruchomił narzędzie, które pomaga użytkownikom kontrolować, ile czasu spędzają z TikTokiem podczas jednego posiedzenia, umożliwiając im zaplanowanie regularnych przerw. Domyślnie są to przerwy trwające 10, 20 lub 30 minut, chociaż użytkownicy mogą ustawić przypomnienia na niestandardowy czas.

Zobacz również:

  • Czy Elon Musk reaktywuje usługę Vine?
  • Problemów TikToka w USA ciąg dalszy

Aplikacja ma od niedawna również ofertę dla nastolatków. Są to opcje opracowane w wyniku przeprowadzenia przez firmę licznych badań prowadzonych przez psychologów. Użytkownicy w wieku 13-15 lat nie otrzymują wtedy powiadomień push od godziny 21:00. a użytkownicy w wieku 16-17 lat mają wyłączone powiadomienia push od godziny 22:00. Podobnie jak w przypadku każdej innej testowanej funkcji, również w tym przypadku nie wiadomo, kiedy TikTok udostępni ją oficjalnie wszystkim użytkownikom.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200