TikTok goni Facebooka

Na rynku konsumenckich rozwiązań IT mamy do czynienia ze swego rodzaju przełomem. TikTok został bowiem pobrany ponad trzy miliardy razy co oznacza, że depcze po piętach Facebookowi, czyli jedynej jak dotąd firmie mającej w ofercie tego typu aplikacje, które mogą się pochwalić podobnym wynikiem.

TikTok

Informację taką podał ostatnio serwis Sensor Tower. Okazuje się iż TikTok jest piątą aplikacją inną niż gry komputerowe, która kiedykolwiek przekroczyła granicę trzech miliardów pobrań. Jedynymi innymi aplikacjami, które mogą się pochwalić takim wynikiem są trzy usługi opracowane przez Facebook: WhatsApp, Messenger i Instagram.

TikTok musi jednak dalej gonić Facebooka, który ma wciąż więcej aktywnych użytkowników na całym świecie, o czym mówi parametr MAU (Monthly Active Users; liczba aktywnych użytkowników w miesiącu).. Tu różnica jest spora. W przypadku TikToka jest to 732 mln użytkowników, a Facebooka 2,85 mld.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes
  • Oto najszybsza na świecie pamięć DRAM LPDDR5X

Popularna aplikacja TikTok zyskała bardzo dużo na popularności od czasu jej uruchomienia, co miało miejsce w 2016 roku. TikTok otworzył nowy rozdział w obszarze szeroko rozumianej kultury cyfrowej, czemu sprzyjała pandemia. Ludzie byli zamknięci w domach i spragnieni rozrywki, a TikTok pozwalal im realizować te marzenia.

Sukces TikToka skłonił konkurencję do powielenia jego rozwiązań. I tak np. Instagram uruchomił równo rok temu usługę Reels, która pozwala użytkownikom udostępniać sobie krótkie treści wideo. Tak się podobała, że po jakimś czasie wkroczyła też do obsługiwanych przez tę aplikacje stron Feed i Explore.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200