TikTok chce poszerzyć ofertę o nową usługę

Jak donoszą dobrze poinformowane źródła, TikTok (a konkretnie właściciel platformy, czyli ByteDance), zainicjował rozmowy z szeregiem wytwórni muzycznych namawiając je do współpracy i informując, że pracuje nad rozwiązaniem strumieniowego przesyłania muzyki. Wygląda to na rzucenie wyzwania Spotify.

Grafika: ByteDance

ByteDance chce, aby usługa strumieniowego przesyłania muzyki stała się częścią globalnej oferty TikToka. Usługa ma nosić nazwę TikTok Music i TikTok zastrzegł ją już oficjalnie jako znak handlowy w maju tego roku.

Mówi się, że rozmowy na ten temat są bardzo trudne, gdyż dotyczą ewentualne podziału zysków czerpanych z tej działalności. Plany ByteDance dotyczące uruchomienia takie usługi są bardzo ambitne, zważywszy na fakt, że z usług firmy Spotify korzysta obecnie każdego miesiąca ponad 430 mln internautów.

Zobacz również:

  • Prywatne sieci - przyszłość komunikacji w przedsiębiorstwach
  • TikTok dołączył do GSMA

TikTok ma też powody do zadowolenia, gdyż z usług jego serwerów korzysta każdego miesiąca znacznie ponad miliard użytkowników. Firma oferuje obecnie usługę strumieniowego przekazywania treści wideo w trzech krajach (w Indiach, Brazylii i w Indonezji), która nosi nazwę Resso i była już kilkukrotnie oferowana uczestnikom kilku festiwali muzycznych, jednak nie przynosi TikTokowi większych zysków. Mówi, że globalna usługą, nad którą pracuje obecnie TikTok, ma w dużym stopniu bazować właśnie na Resso.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200