TikTok bije rekordy popularności

Jak podaje Atlas VPN, należąca do chińskiej firmy ByteDance sieć społecznościowa TikTok nie ma sobie równych pod względem ilości czasu, jaki użytkownicy spędzają na platformie. TikokTok wyprzedził pod tym względem w 2022 roku YouTube, która dzierżyła do tej pory w takim rankingu palmę pierwszeństwa.

Grafika: Pexels

I tak, użytkownik tej sieci spędził przeciętnie w zeszłym roku każdego miesiąca 23 godziny i 28 minut (czyli prawie cały dzień) przed ekranem swojego komputera, smartfona czy tableta, wymieniając informacje z innymi osobami. Oznacza to, że w porównaniu z 2021 rokiem, poświecił temu medium prawie cztery godziny więcej (dokładnie 3 godziny i 51 minut). Żadna inna sieć społecznościowa nie może się pochwalić takim wynikiem.

Tym samym użytkownik TikToka poświęca mu każdego roku 282 godzin swojego cennego czasu, czyli ponad 11 dni. YouTube jest obecnie drugą najpopularniejszą platformą pod względem liczby godzin oglądania, a ludzie poświęcają jej każdego miesiąca 23 godziny i 9 minut. Trzecie miejsce przypadło w tym rankingu Facebookowi z wynikiem 19 godzin i 43 minut.

Zobacz również:

  • Trwają prace nad komputerami symulującymi działanie ludzkiego mózgu
  • Telegram wychodzi na prostą i zapowiada IPO
  • Ta ustawa przybliża moment, w którym TikTok zostanie zablokowany w USA

Następna w kolejce jest aplikacja WhatsApp (17 godzin i 20 minut). Pierwszą piątkę zamyka Instagram z wynikiem 12 godzin miesięcznie. Kolejne platformy, które pochłaniały znaczną część czasu użytkowników mediów społecznościowych, to Line (10 godzin 59 minut), Twitter (5 godzin 28 minut), Telegram (3 godziny 57 minut) i Snapchat.

I jeszcze jedna ważna informacja. Użytkownicy poświęcają średnio 38% swojego całego czasu, podczas którego nawigują po internecie, właśnie na sieci społecznościowe. I tu pojawia się problem wynikający w faktu, że TikTok (jak również inne platformy mediów społecznościowych) gromadzi dane użytkowników, które potencjalnie mogą być wykorzystane przez autorytarne Chiny. I chociaż twórcy TikToka stanowczo temu zaprzeczają i twierdzą, że nie udostępniają rządowi Chin takich danych, to mało kto w to wierzy. Właśnie dlatego wiele krajów zabrania pracownikom instytucji rządowych używać TikToka do celów służbowych i zastanawia się, czy nie rozciągnąć tego zakazu na wszystkich.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200