Teta optymalizuje handel
- Adam Urbanek,
- 12.12.2003, godz. 10:21
System Teta 2000 umożliwia kontrolę czasu pracy przedstawicieli handlowych oraz usprawnia prowadzenie ewidencji. Przy wsparciu systemu lokalizacyjnego GPS bądź na podstawie informacji wprowadzanych przez mobilnych pracowników, można zaoszczędzić czas i zmniejszyć koszty komunikacji.
Wrocławski producent systemów wspomagających zarządzanie zintegrował własny system Teta 2000 z oprogramowaniem Itera firmy doradczej KMConsulting z Gdańska. Korzystając z lokalizacji za pomocą GPS, system sam optymalizuje czas i koszt utrzymania sieci handlowców w terenie oraz kontroluje czas pracy mobilnych przedstawicieli handlowych.
Oprogramowanie Teta 2000, oparte na technologii Oracle, jest przeznaczone do wspomagania pracy służb finansowo-ekonomicznych, działów handlowych, zaopatrzeniowych, personalnych i produkcyjnych w dużych przedsiębiorstwach, których funkcjonowanie wymaga wielostronnych kontaktów i przekazów informatycznych. Dla średniej wielkości przedsiębiorstw firma już oferuje odrębny pakiet Teta Biznes Partner o podobnych właściwościach.
Zobacz również:
Rozwiązanie Itera zapewnia integrację oraz replikację danych znajdujących się w systemie Teta 2000 oraz udostępnianie tych danych wskazanym pracownikom, wykonującym usługi dla przedsiębiorstwa w terenie. Podstawową funkcją Itera jest zapewnienie lokalnej synchronizacji danych w trybie czasu rzeczywistego lub w dowolnie wybranym innym momencie czasowym – według potrzeb użytkownika.
W oferowanym systemie ewidencji, pracownicy za pośrednictwem urządzeń mobilnych takich jak palmtop, notebook czy telefon komórkowy (transmisja GPRS), mają dostęp do aktualnej oferty przedsiębiorstwa wraz z możliwością sprawdzenia rzeczywistego stanu magazynowego firmy. Mogą oni nie tylko składać bezpośrednio zamówienia, które od razu trafiają do realizacji, ale również zarządzać polityką rabatową firmy, przesyłać informacje o pozyskanych klientach oraz prowadzić ewidencję przyjmowanych wpłat.
Prowadzenie ewidencji on-line stało się możliwe przy wsparciu globalnego systemu śledzenia GPS, bądź dokonuje się na podstawie informacji wprowadzanych przez pracownika. Odpowiednie dane o czasie pracy zasilają system Teta Personel, umożliwiając później prawidłowe rozliczenie czasu pracy przedstawicieli handlowych działających w terenie.
Wykorzystanie szybkiej komunikacji on-line przez GPRS daje pracownikom bieżącą informację o dostępności poszukiwanego produktu bądź stopnia wykorzystania kredytu kupieckiego. Taka procedura zmniejsza koszty funkcjonowania firmy, gdyż nie angażuje pracowników centrali do pracochłonnego sprawdzania poszczególnych informacji. Oszczędza także czas i zmniejsza koszty połączeń, co w konsekwencji przekłada się na podwyższenie jakości obsługi klienta.