Testowanie po polsku

Compuware - dostawca narzędzi do tworzenia i automatyzacji testowania oprogramowania otworzył oddział w Polsce. Rozwiązania Compuware na naszym rynku sprzedają: EuroCIM, PB PolSoft i Spin. "Szukamy jednak kolejnych partnerów. Z czwartym podpiszemy umowę w ciągu kilku tygodni. Ma ona związek z dużym projektem, który będzie prowadził u jednego z naszych dotychczasowych polskich klientów" - mówi Elżbieta Etmajer, szefowa polskiego przedstawicielstwa firmy.

Compuware posiada w Polsce ponad dwudziestu klientów. Są to m.in. PKO BP, Pekao, BRE Bank, Bank Zachodni WBK, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Gospodarki, Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Polkomtel. "Nasze przychody w Polsce od kilku lat zwiększają się co roku dwukrotnie. Największymi konkurentami Compuware na świecie są: BMC Software, Borland, Computer Associates, IBM i Mercury Interactive. Wszystkie od lat obecne w Polsce. Compuware oferuje narzędzia do tworzenia i automatyzacji testowania oprogramowania. Początkowo oferta ograniczała się do rozwiązań dla komputerów mainframe, które nadal generują większość przychodów (553 mln USD w 2003 r.). Później rozszerzono ją o rozwiązania internetowe i dla środowisk rozproszonych. W Polsce największy udział mają te ostatnie (ok. 60% przychodów).

***

Więcej w tygodniku Computerworld nr 38/2003 (data wydania 21 października br.)

Zobacz również: