Tesla może dalej reklamować Autopilota w Niemczech

Zgodnie z postanowieniem niemieckiego sądu Tesla może nadal używać w swoich niemieckich materiałach reklamowych zwrotów takich jak "pełny potencjał autonomicznej jazdy" i "Autopilot".

Niemiecki sąd odrzucił skargę przeciwko amerykańskiej firmie Tesla. Wettbewerbszentrale - organ sponsorowany przez niemiecki przemysł złożył skargę do Federalnego Trybunału Sprawiedliwości w związku z wykorzystywaniem nazwy Autopilot w materiałach reklamowych.

Demonstracja systemu Tesla Autopilot
Źródło: tesla.com

Demonstracja systemu Tesla Autopilot

Źródło: tesla.com

Rzecznik sądu przekazał informacje o odrzuceniu skargi, co pozwala firmie Tesla na dalsze wykorzystywanie zwrotów "pełny potencjał autonomicznej jazdy" i "Autopilot" w oficjalnych materiałach prasowych i reklamowych dystrybuowanych na terytorium Niemiec.

Zobacz również:

  • Tanio już było - Tesla podnosi ceny
  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach

Tesla od dłuższego czasu posiada problemy z reklamowaniem własnych systemów jazdy autonomicznej. Po wielu głośnych wypadkach przemysł motoryzacyjny nagłaśnia sprawy związane z technologią Autopilot, która jest pionierem wśród systemów jazdy autonomicznej.

Niemcy posiadają jedno z bardziej liberalnych praw dotyczących jazdy półautonomicznej i autonomicznej w Europie, więc stanowią dla Tesli istotny rynek do wdrożenia i reklamowania własnej technologii jazdy autonomicznej, czemu sprzeciwiają się niemieckie koncerny motoryzacyjne.

Sprawą autopilota i jazdy autonomicznej zainteresował się również stanowy regulator transportu w Kalifornii, który zarzucił amerykańskiej firmie fałszywe reklamowanie funkcji Autopilot oraz Full Self-Driving jako zapewniających autonomiczną kontrolę nad pojazdem na drogach publicznych.

Senator USA Gary Peters i przedstawiciel Jan Schakowsky, przekazali w liście do National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), że są zaniepokojeni, że "federalne dochodzenia i ostatnie raporty ujawniły niepokojące kwestie bezpieczeństwa" w Tesli. Politycy nalegają na wszczęcie śledztwa przez NHTSA w związku z "rosnącą liczbę ofiar śmiertelnych z udziałem pojazdów Tesla, które zderzyły się z przyczepami ciągników".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200