Teradata kupuje niemieckiego dostawcę rozwiązań marketingowych

Przejęcie firmy eCircle ma pozwolić na poszerzenie oferty firmy Teradata w zakresie rozwiązań wspierających zarządzanie relacjami z klientami oraz procesów marketingowych. Według przedstawicieli firmy Teradata to właśnie w tych obszarach najszybciej widoczne są korzyści wynikające z zastosowania mechanizmów analityki opartych na przetwarzaniu dużych ilości danych.

Firma eCircle oferuje oparte na modelu cloud computing narzędzia ułatwiające komunikację z klientami oraz wysyłkę komunikatów marketinowych. Aplikacje niemieckiej firmy wspierają m.in. komunikację opartą na poczcie elektronicznej i serwisach społecznościowych, a także tworzenie wiadomości typu newsletter oraz ofert handlowych. Rozwiązania eCircle są również wyposażone w szereg funkcji analitycznych.

Wedle zapowiedzi po sfinalizowaniu zapowiadanej transakcji oprogramowanie niemieckiego producenta zostanie włączone w pakiet zintegrowanych narzędzi marketingowych należącej do koncernu Teradata firmy Aprimo. Oprogramowanie eCircle ma pozwolić na poszerzenie możliwości rozwiązań Aprimo m.in. w zakresie zarządzania kampaniami marketingowymi wykorzystującymi kanały internetowe obok klasycznych metod komunikacji z klientami. Z oficjalnych informacji wynika, że dzięki przejęciu niemieckiej firmy trzykrotnie wzrośnie liczebność zespołu Aprimo w Europie. Firma Teradata zyska również dostęp do szerokiej bazy klientów z Europy - z systemów eCircle korzystają m.in. koncerny Lorenz Bahlsen Snack, Deutsche Post i L'oreal, a także Opel, Samsung i Volvo. Fuzja obu firm ma być sfinalizowana w drugim kwartale br. Wartości transakcji nie ujawniono.

Zobacz również:

  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200