Teradata inwestuje w systemy marketingowe

Amerykański koncern planuje zakup wyspecjalizowanej w systemach wspierających działania marketingowe B2B i B2C firmę Aprimo. Rozwiązania przejmowanej spółki mają być zintegrowane m.in. z oprogramowaniem analitycznym firmy Teradata.

Transakcja warta ok. 525 mln USD ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wedle zapowiedzi po zamknięciu fuzji oprogramowanie Aprimo będzie rozwijane pod dotychczasową marką. Planowane jest jednak stworzenie wspólnej oferty produktowej bazującej na rozwiązaniach obu firm. Według przedstawicieli firmy Teradata integracja oferowanych w modelu usługowym aplikacji firmy Aprimo z rozwiązaniami analitycznymi pozwoli na stworzenie unikalnego narzędzia wspierającego prowadzenie kompleksowych i rozproszonych kampanii marketingowych. Ma to być kolejny krok w kierunku zbudowania kompleksowej platformy marketingowej wyposażonej w rozbudowane systemy analityczne bazujące m.in. na technologiach eksploracji danych.

Przedstawiciele koncernu Teradata zapowiadają również, że oprogramowanie Aprimo pozostanie również otwarte dla rozwiązań bazodanowych innych niż systemy Teradaty. Nie są również planowane zasadnicze zmiany w strategii rynkowej spółki. W mocy pozostać mają także dotychczasowe umowy partnerskie firmy Aprimo. Obecnie amerykańska spółka ściśle współpracuje m.in. z firmą SAS.

Zdaniem analityków zapowiedzi kierownictwa firmy Teradata są odpowiedzią na wcześniejsze inwestycje konkurentów. W połowie roku zamiar przejęcia wyspecjalizowanej w rozwijaniu oprogramowania wspierającego planowanie i realizację kampanii marketingowych firmy Unica ujawnili przedstawiciele władz koncernu IBM. Rozwiązania wspierające efektywne prowadzenie kampanii marketingowych posiada w ofercie również m.in. firma SAS Institute.

Czytaj też:

Amazon oferuje oprogramowanie biznesowe Oracle w modelu usługowym

Oracle wyda milliard dolarów na przejęcie producenta systemów e-commerce

TETA otwiera nową spółkę wyspecjalizowaną w systemach Business Intelligence

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200