Ten raport pokazuje, jak Huawei budowało swoją potęgę

Firma opublikowała ciekawy i wiele mówiący raport, który podsumowuje jej trzydziestoletnią historię działalności, koncentrując się na należących do niej wynalazkach i własności intelektualnej. Wynika z niego, że Huawei jest pod tym względem potentatem, będąc obecnie właścicielem ponad 100 tys. aktywnych patentów.

Huawei

Jak twierdzi Song Liuping (piastujący stanowisko dyrektora ds. prawnych), publikując ten raport firma chciała pokazać historię opracowanych przez nią w ostatnich dziesięcioleciach innowacji oraz zaangażowanie w poszanowanie, ochronę i rozwój własności intelektualnej. Chciała też lepiej wytłumaczyć internautom, w jaki sposób firma Huawei osiągnęła tę pozycję, którą ma dzisiaj.

W raporcie zatytułowanym „Huawei White Paper on Innovation and Intellectual Property” czytamy, że firma złożyła swój pierwszy wniosek patentowy w Chinach w 1995 roku, a cztery lata później w USA. Zaledwie 9 lat później Światowa Organizacja Własności Intelektualnej po raz pierwszy ogłosiła Huawei liderem pod względem liczby zgłoszonych patentów złożonych w ramach Układu o Współpracy Patentowej (PCT).

Zobacz również:

W 2019 roku Huawei uplasowało się na 2. miejscu w Europie i 10. w USA pod względem liczby przyznanych patentów, natomiast pod koniec 2020 roku posiadała ponad 100 000 aktywnych patentów w ponad 40 000 rodzinach patentów na całym świecie. To olbrzymi dorobek intelektualny.

Huawei szacuje, iż w latach 2019-2021 uzyska około 1,2 do 1,3 mld dolarów przychodu wyłącznie z tytułu licencjonowania patentów. Firma ogłosiła ponadto, że w przypadku każdego smartfona 5G, który obsługuje również technologie telekomunikacyjne starszych generacji, chce uprościć kwestię opłat licencyjnych, uzależniając ich wysokość od finalnej ceny sprzedaży urządzeń, a stawką maksymalną będzie 2,5 dolara od każdego egzemplarza.

Firma zapewnia również w raporcie, że będzie regularnie informowała o kolejnych działaniach w zakresie innowacji i własności intelektualnej, aby opinia publiczna mogła lepiej zrozumieć praktyki stosowane przez firmę. Stanowi to część szerszej inicjatywy Huawei, która ma na celu zwiększenie otwartości i przejrzystości w kontaktach z opinią publiczną.


TOP 200