Telewizory LCD - marka ważniejsza niż cena

Marka i przekątna ekranu to parametry najczęściej wskazywane przez internautów, poszukujących informacji o telewizorach LCD. Wynika tak z danych zebranych przez operatora internetowej porównywarki cen okazje.info.

PC World Testy - telewizory

Serwis Okazje.info przygotował raport o preferencjach zakupowych internautów w segmencie LCD TV już po raz drugi. Badanie obejmuje okres 1 - 31 maja 2010 r. i podsumowuje zachowanie użytkowników odwiedzających tę internetową porównywarkę cen.

Podstawowy wniosek płynący z raportu jest taki, że klienci poszukujący informacji o telewizorach LCD najchętniej wskazują parametr przekątnej wyświetlacza (zarówno niezależnie, jak i w połączeniu z innymi parametrami).

Zobacz również:

  • Samsung otwiera szampana - sprzedał więcej smartfonów od Apple

Najczęściej wyszukiwaną wartością było 30 - 39 cali. W badanym okresie wybierało ją ponad 40% użytkowników korzystających z filtrów w kategorii Telewizory LCD. Najczęściej wyszukiwaną marką wśród LCD było Sony, potem Samsung i LG.

Inaczej sytuacja przedstawia się w rankingu najpopularniejszych filtrów dla telewizorów LED - informuje operator okazji.info. Zwolennicy LED-ów "częściej doprecyzowują swoje preferencje względem producenta niż w odniesieniu do pozostałych parametrów. Internauci wybierający odbiorniki LED 9 razy częściej deklarowali swoje zainteresowanie konkretną marką sprzętu aniżeli jego przekątną."

W kategorii odbiorników LED TV najpopularniejszą marką okazał się Samsung, a drugie miejsce zajęła firma Sony. Najpopularniejsza przekątna wśród LCD LED to 40 - 49 cali.

Użytkownicy poszukujący produktów w określonym przedziale cenowym najczęściej określali jego górną granicę na 1,5 tys. zł (przedział określany niezależnie od innych parametrów telewizora).

"W przypadku wyboru telewizora LCD o najpopularniejszej przekątnej (30-39 cali) internauci najczęściej chcieliby zapłacić za niego około 1700 - 2500 zł" - czytamy w opracowaniu.

Więcej informacji: Okazje.info

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200