Telewizory 3D - kiedy w sprzedaży?
-
- 09.03.2010, godz. 10:37
Koncern Sony skonkretyzował plany rozpoczęcia sprzedaży telewizorów umożliwiających oglądanie materiałów 3D. Ogólnoświatowa premiera tych urządzeń nastąpi w czerwcu.


Sony 3DTV

Sony 3DTV
Polecamy:
Zobacz także:
Więcej informacji o 3D:
Produkcje 3D nie są faktycznie trójwymiarowe, a jedynie prezentowane przy użyciu techniki stereoskopowej. Ta w istocie oszukuje nasz mózg, wmawiając mu, że para przesuniętych względem siebie obrazów tej samej sceny tworzy przestrzenną głębię.
Warto dodać, że niezależnie od braku transmisji z mistrzostw w 3D fragmenty imprezy będzie można obejrzeć w trójwymiarze w późniejszym terminie - 25 spotkań zostanie zrealizowanych z użyciem profesjonalnych kamer 3D Sony. Zarejestrowany materiał posłuży do stworzenia filmu podsumowującego mundial.
Odbiorniki Sony, które zagoszczą w sklepach w pierwszej kolejności, to modele LCD o przekątnej 40 i 46 cali. W zestawie z każdym z nich znajdzie się para specjalnych okularów z aktywną migawką, umożliwiających oglądanie obrazu w 3D. Oferta telewizorów 3D poszerzy się w lipcu, gdy do wspomnianych modeli dołączą kolejne - odbiorniki 52 i 60" z okularami oraz cztery modele tzw. "3D Ready". Te ostatnie będą wyposażone w układy elektroniczne umożliwiające generowanie obrazu 3D, ale okulary i transmiter podczerwieni, synchronizujący odświeżanie ekranu z migawką szkieł trzeba do nich dokupić osobno.
Telewizory są wyposażone w układy konwertujące standardowy sygnał wideo na obraz 3D.
Konkurencja nie śpi
Panasonic przystępuje do działania już 10 marca, trzy miesiące przed Sony. W ramach współpracy z amerykańską siecią sprzedaży detalicznej BestBuy koncern rozpocznie promocję telewizorów 3D - pierwszym przedstawicielem tego segmentu będzie 50-calowa plazma 3D o oznaczeniu VT25. W zestawie z odbiornikiem znajdzie się oprócz okularów także odtwarzacz Blu-ray. Koszt takiego zestawu na starcie to ok. 2,5 tys. dolarów.
Samsung już w styczniu rozpoczął produkcję paneli dla telewizorów LCD i LCD z podświetleniem LED, które umożliwią - we współpracy ze specjalnymi okularami - oglądanie transmisji 3D.
Wszystkie firmy biorące udział wyścigu po zawartość portfeli klientów: Sony, Panasonic, Samsung czy LG, chcą osiągnąć pozycję lidera na rynku 3DTV. Każda ze spółek zamierza osiągnąć cel w oparciu inne wyniki sprzedaży.
Sony liczy, że produkowane przez tę firmę urządzenia znajdą 2,5 mln nabywców. Z kolei strategia LG - firmy, której telewizory 3D możemy zobaczyć w Polsce już w drugim kwartale zakłada sprzedaż 400 tys. tego typu odbiorników w 2010 r. Plan Panasonic to 1 mln sprzedanych egzemplarzy na bieżący rok finansowy.