Telewizor XXI wieku

Otwarcie nowego kanału telewizji kablowej MSNBC Cable i komplementarnego serwisu opartego na sieci Microsoft Network zapowiedział amerykański producent oprogramowania wspólnie z przedstawicielami sieci telewizyjnej NBC, będącej własnością General Electric.

Otwarcie nowego kanału telewizji kablowej MSNBC Cable i komplementarnego serwisu opartego na sieci Microsoft Network zapowiedział amerykański producent oprogramowania wspólnie z przedstawicielami sieci telewizyjnej NBC, będącej własnością General Electric.

Za 220 mln USD Microsoft zdecydował się kupić 50% udziałów w programie America's Talking, który za 6 miesięcy ma ruszyć pod nową nazwą - MSNBC Cable. Osoby, które wykupią abonament na prowadzony z NBC program otrzymają również bezpłatny dostęp do sieci MSNBC OnLine, serwis oparty na Microsoft Network i interaktywny Desktop Video autorstwa NBC, będącej własnością General Electric. Obecnie America's Talking dociera do 20 mln telewidzów w USA, a dzięki nowej inicjatywie Billa Gatesa ma szansę być odbierana przez 35 mln osób przed końcem stulecia.

Zarówno Microsoft, jak i NBC zobowiązały się w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestować w przedsięwzięcie po 200 mln USD. Amerykański producent oprogramowania będzie odpowiedzialny za stronę techniczną przedsięwzięcia i sieć MSNBC OnLine. Natomiast NBC ma odpowiadać za merytoryczną zawartość programu telewizji kablowej. Dawna America's Talking - jak twierdzą przedstawiciele obu koncernów - będzie 24-godzinnym kanałem informacyjnym. Jego naturalnym konkurentem stanie się więc sieć CNN będąca własnością Time Warner. Natomiast MSNBC OnLine ma pełnić funkcję komplementarną do sieci kablowej i oferować telewidzom teksty, filmy oraz dźwięk wykorzystywane na co dzień przez autorów America's Talking. Jednocześnie opłacający abonament telewizyjny otrzymają za pośrednictwem Microsoft Network dostęp do zasobów Internetu. Jednak ze względu na możliwość korzystania z nowych interaktywnych funkcji cena abonamentu - jak poinformował Bill Gates - nieznacznie wzrośnie. Głównym jednak źródłem dochodów Microsoftu będą reklamy zamieszczane w MSNBC OnLine.

Szczegóły tworzenia interaktywnej telewizji kablowej, którą ma stać się MSNBC Cable, nadal owiane są tajemnicą. Wiadomo jednak, że telewidzowie za pośrednictwem MSN oglądając program telewizyjny będą mogli skorzystać z bieżącej informacji o wydarzeniach klikając myszą na ekranie telewizora.

Przedstawiciele Microsoftu zaprzeczyli jednocześnie, jakoby firma zamierzała wejść na rynek tradycyjnych mediów. Zdaniem analityków wspólne z NBC przedsięwzięcie ma raczej służyć popularyzacji sieci MSN.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200