Telestrada ukarana wysoką grzywną

UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) ukarał spółkę Telestrada grzywną w wysokości ponad 8 mln zł za wprowadzanie konsumentów w błąd i stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych.

UOKiK

Dochodzenie wykazało, iż spółka pozyskiwała klientów podszywając się pod ich dotychczasowego operatora, jak również nie wydawała konsumentom podpisanych z nimi dokumentów, czyli umów i towarzyszących im załączników.

Zgodnie z decyzją Prezesa UOKiK Telestrada powinna: zapłacić ponad 8 mln zł kary pieniężnej; zawiadomić konsumentów, którzy od 1 stycznia 2018 r. do 30 czerwca 2020 r. zawarli ze spółką umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych o decyzji Prezesa UOKiK; oraz opublikować oświadczenie o decyzji Prezesa UOKiK na swojej stronie internetowej. Decyzja nie jest prawomocna i podlega zaskarżeniu.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • Francuski organ regulacyjny nakłada na Google kolejną potężną grzywnę

W przeszłości UOKiK karał już firmy telekomunikacyjne za podobne wykroczenia (chodzi o podszywanie się pod dotychczasowego operatora) co miało np. miejsce w przypadku spółki Telekomunikacja Stacjonarna.

Urząd przyglądał się działalności spółki się od końca 2019 roku, pod tym gdy zaczęły do niego napływać liczne skargi na jej praktyki. Dochodzenie potwierdziło sygnały konsumentów. Stwierdzono iż absolutnie niedopuszczalne jest podszywanie się pod innych przedsiębiorców i wykorzystywanie tego do wprowadzania konsumentów w błąd. W tym przypadku dużą grupę poszkodowanych stanowili seniorzy, zatem zachowanie przedsiębiorcy należy potępić z jeszcze większą stanowczością, informuje Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200