Telekomunikacyjny CRM
- Agnieszka Madej,
- 25.10.2001, godz. 16:57
TP SA zaimplementuje u siebie system zarządzania relacjami z klientem klasy CRM - PeopleSoft 8 CRM. Jego wdrożeniem zajmie się spółka Sofrecom we współpracy z PricewaterhouseCoopers Consulting i Prokom Software.
Telekomunikacja Polska SA podjęła wczoraj (24 października) decyzję o wyborze podmiotu, który wdroży u niej system do zarządzania kontaktami z klientem klasy CRM (Customer Relationship Management). Została nim spółka zależna France Telecom - Sofrecom, która we współpracy z Prokom Software SA i PricewaterhouseCoopers Consulting zaimplementuje w TP SA system PeopleSoft 8 CRM.
TP SA podpisała ze zwycięskim konsorcjum list intencyjny dotyczący "wstępnej współpracy oraz prowadzenia wyłącznych negocjacji w celu zawarcia umowy na pilotażowe wdrożenie w TP SA Systemu Zarządzania Relacjami z Klientami".
Zobacz również:
- Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI
- Projektowanie zorientowane na użytkownika - Polska powyżej europejskiej średniej
Do końca przyszłego tygodnia TP SA uzgodni z konsorcjum strategię wdrożenia systemu. Strony uzgodniły, że wynegocjują umowę w ciągu miesiąca od dnia podpisania listu intencyjnego.Wartość kontraktu na wdrożenie systemu CRM szacuje się na około 100 mln zł.
W przetargu na wdrożenie systemu CRM w TP SA, który został ogłoszony kilka miesięcy temu, swój udział zgłosiły oprócz Sofrecomu następujące konsorcja: Alcatel, Cap Gemini wraz z ComputerLandem, ComArch oraz Hewlett-Packard.
W TPSA powstać ma także Centrum Kompetencyjnego w zakresie Centrów Obsługi Klientów i CRM. Do jego zadań będzie należało: wspomaganie wdrażania poszczególnych elementów systemu; promowanie na polskim rynku - wśród klientów TP SA, ekspertyz dotyczących Centrów Obsługi Klientów i CRM oraz wdrażanie - poprzez wykorzystanie nabytych doświadczeń i wiedzy - produktów PeopleSoft w TP SA, a także całej Grupie France Telecom.