Telekomunikacja na kryzys

Na zachodzie Europy operatorzy zaczynają już sprzedawać wideorozmowy jako usługę. Dostarczają dostęp do Internet, a za dodatkową opłatę także wideo dotując – przy dłuższych umowach - wideotelefon, jak dziś ma to miejsce z telefonami GSM.

Dla Computerworld komentuje Wiktor Taszka, Regionalny Kierownik Sprzedaży na Mazowsze w Polkomtel.

Decyzja o zakupie telefonów komórkowych w średniej lub dużej firmie jest dokładnie przemyślana od początku do końca i od początku uwzględnia tak ważny aspekt, jakim są względy ekonomiczne. Współpraca między firmą a operatorem polega na stałym kontakcie osoby reprezentującej klienta z opiekunem z naszej strony, posiadającym wsparcie techniczne inżyniera, który doradza klientowi podczas indywidualnych projektów teleinformatycznych, takich jak np. Mobilny Handlowiec. Klienci mają dodatkowo wsparcie dedykowanego specjalisty obsługującego konto abonenckie klienta. Na taką obsługę mogą liczyć klienci, którzy mają od kilkudziesięciu kart SIM.

Klient świadom zmian, jakie zachodzą w sektorze teleinformatycznym, inspiruje operatora do kreowania rozwiązań sprzyjających oszczędnościom po jego stronie. Nie oznacza to, że firmy za wszelką cenę chcą oszczędzać na komunikacji. Takie myślenie mogłoby uderzyć w ich biznes. Ograniczenie kontaktu z handlowcem, klientem, czy kontrahentem to zmniejszenie przychodów z głównej działalności. Bez mobilnej poczty nie sposób dziś sprawnie i efektywnie prowadzić biznesu na bardzo konkurencyjnym i zaawansowanym technologicznie rynku. Biorąc pod uwagę ograniczenia wynikające z obowiązujących już umów, klienci – wspólnie z naszymi handlowcami i inżynierami – kreują usługi, które pozwalają im na osiąganie oszczędności. Niektóre z nich zostają wprowadzone do naszego wachlarza usług.

Jedną z nich jest usługa Plus Turbo. Dzięki niej na służbowym aparacie, na tej samej karcie SIM, pracownik ma zarówno numer służbowy, jak i prywatny. Przełączenie pomiędzy nimi odbywa się z poziomu menu telefonu. Dzięki temu rozwiązaniu pracownik może korzystać służbowo z telefonu podczas godzin pracy i swobodnie rozmawiać prywatnie w czasie wolnym. Realną korzyścią dla pracownika jest płacenie za rozmowy prywatne po preferencyjnych stawkach. Inną atrakcyjną usługą, powstałą przy współpracy z firmami spedycyjnymi i logistycznymi, jest Roaming Asystent. Pozwala on w pełni kontrolować przez firmy połączenia przychodzące i wychodzące w roamingu do podległych pracowników.

Ciekawym rozwiązaniem dla pracodawców jest usługa Limit Plus, która umożliwia kontrolowanie przyznanych pracownikowi limitów. W opcji miękkiej pracownik otrzymuje informację o jego przekroczeniu, w opcji twardej po przekroczeniu limitu następuje blokada połączeń wychodzących. Dodatkowym atutem dla klientów jest też nasza aplikacja o nazwie Asystent, która pozwala na samodzielne zarządzanie kontem klienta. Za pomocą tej aplikacji można generować raporty billingowe, włączać/wyłączać usługi dodatkowe, czy dokonywać wymiany aparatów po zakończeniu okresu umowy. Co ważne, wszystkie zmiany są wdrażane do systemu billingowego w czasie rzeczywistym.


TOP 200