Telekomunikacja Polska traci abonentów

Wyniki finansowe Grupy TP za I kwartał br. są niespodziewanie dobre. Nie zmienia to jednak faktu, że w tym roku z TP odeszło 72 tys. abonentów.

Jak pokazują wyniki spółki za I kw. przychody Telekomunikacji Polskiej wzrosły o 2 proc., do ponad 4,5 mld zł, zysk operacyjny zwiększył się o 21 proc., do 949 mln zł, a zysk netto o 31,5 proc., do 681 mln zł.

Przedstawiciele Telekomunikacji Polskiej przyznają jednak, że niepokoi ich wysokie tempo spadku przychodów z usług telefonii stacjonarnej. Jak podaje Gazeta Prawna, przychody TP w tym segmencie spadły o 3,7 proc. Niepokojąca jest też malejąca liczba abonentów TP. W końcu marca TP miała 8,6 mln abonentów (spadek o 11,3 proc. w skali 12 miesięcy), a jej udział w rynku przychodów z tytułu abonamentu od klientów detalicznych zmniejszył się do 80,9 proc.

Telekomunikacja Polska straciła na rzecz konkurentów 72 tys. abonentów (usługa WLR). Z linii telefonicznej zrezygnowało natomiast w tym okresie 219 tys. klientów operatora. Według analityków w końcu tego roku TP będzie miało ok. 8 mln abonentów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200