Telefony PolyCom z protokołem IP
- Adam Urbanek,
- 12.04.2002, godz. 09:45
Na początku kwietnia firma PolyCom rozpoczęła pierwszą dostawę telefonów SoundPoint 500CS wyposażonych w protokół IP (IP phone), zgodnych z oprogramowaniem CallManager, dostarczanym przez Cisco w systemach centralowych PABX dla przedsiębiorstw.
Na początku kwietnia firma PolyCom rozpoczęła pierwszą dostawę telefonów SoundPoint 500CS wyposażonych w protokół IP (IP phone), zgodnych z oprogramowaniem CallManager, dostarczanym przez Cisco w systemach centralowych PABX dla przedsiębiorstw. Za ich pośrednictwem można prowadzić rozmowy telefoniczne w technologii VoIP bez ograniczenia odległości, korzystając z sieci internetowej.
Nowy telefon do zastosowań biznesowych ma 12 programowanych klawiszy oraz zapewnia wiele standardowych telefonicznych usług dodatkowych (przekazywanie połączeń, telekonferencje, szybkie wybieranie, powtórne wybieranie czy listowanie połączeń), a więc cechy porównywalne z modelami telefonów Cisco 7960 i 7940.
Telefon SoundPoint 500CS ma zainstalowane dwa porty Ethernet 10/100 Mb/s do połączenia z siecią LAN (IP) i komputerami PC. Do realizacji połączeń internetowych wykorzystuje się protokół DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol), umożliwiający rejestrację adresów IP, natomiast zarządzanie wszystkimi przyłączonymi telefonami dokonuje się zgodnie z CallManager (wersje v.3.0 i v.3.1) dla połączeń IP. Wyróżniającą cechą tych telefonów są sesje internetowe VoIP sterowane protokołem SIP (Session Initiation Protocol), ale telefony mogą również działać zgodnie z tradycyjnym protokołem sygnalizacyjnym H.323, nadal używanym w połaczeniach głosowych VoIP.