Telefonia IP u Polkomtela

Sieć telefonów IP dostarczona przez Cisco Systems została wykorzystana przez Polkomtel SA jako awaryjny system wewnętrznej łączności telefonicznej na wypadek unieruchomienia central PABX przez pluskwę milenijną.

Sieć telefonów IP dostarczona przez Cisco Systems została wykorzystana przez Polkomtel SA jako awaryjny system wewnętrznej łączności telefonicznej na wypadek unieruchomienia central PABX przez pluskwę milenijną.

Pod koniec grudnia ub.r. Polkomtel SA, operator sieci cyfrowej telefonii komórkowej Plus GSM, zainstalował dostarczony przez Cisco Systems system telefonii IP, składający się z centralnego serwera MCS-7830 oraz 110 aparatów telefonicznych w 22 lokalizacjach w 13 miastach na terenie całej Polski.

Sieć telefonów IP została pomyślana jako alternatywny, ogólnopolski system łączności wewnętrznej dla kierownictwa firmy oraz wszystkich oddziałów i placówek na wypadek, gdyby korporacyjna sieć telefoniczna została unieruchomiona na skutek wystąpienia problemów związanych z nadejściem roku 2000.

System telefonii IP oferowany przez Cisco Systems wykorzystuje dwa rodzaje aparatów telefonicznych: abonencki i sekretarski; są one podłączane wprost do komputerowej sieci lokalnej. Połączenia telefoniczne są zestawiane za pomocą oprogramowania Call Manager pracującego na platformie Microsoft Windows NT. Zakodowany sygnał mowy jest przesyłany bezpośrednio pomiędzy telefonami, z pominięciem Call Managera.

Telefony IP umożliwiają realizację wszystkich podstawowych funkcji tzw. telefonów systemowych: prowadzenie rozmów, zestawianie połączeń konferencyjnych, zawieszanie i przenoszenie połączeń (call forward), programowanie klawiszy szybkiego wyboru, prezentację numeru lub imienia i nazwiska osoby dzwoniącej (caller ID) itp. W powstałej sieci Polkomtela wszystkie aparaty współpracują z centralnym serwerem zarządzającym zestawianiem połączeń.

Call Manager realizuje sygnalizację SS7, a także - po zainstalowaniu dodatkowych modułów, dostarczanych zarówno przez Cisco Systems, jak i niezależnych producentów - usługi dodatkowe, takie jak click and dial (dzwonienie do abonenta wybranego z komputerowej książki telefonicznej), call centers itp. W skład systemu wchodzą również produkty umożliwiające m.in. integrację telefonii IP z tradycyjną siecią telefoniczną - zarówno abonencką, jak i publiczną.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200