Telefonia Dialog: w kierunku Triple Play

Dialog rozbudowuje infrastrukturę w oparciu o rozwiązania Cisco, przygotowując się do świadczenia nowych usług. O to, jakie nowości szykuje operator zapytaliśmy Lecha Młodawskiego, V-ce Prezesa Zarządu ds. Techniki w Telefonii Dialog.

Lech Młodawski

Lech Młodawski

Jakie usługi Triple Play chce oferować swoim klientom Telefonia Dialog?

Podstawowy pakiet usług Triple Play zawierać będzie dostęp do transmisji

danych, w tym internetu, usług głosowych oraz telewizji IP.

Wdrożycie też telewizję interaktywną czy usługi typu Video-On-Demand?

Jesteśmy już po testach telewizji IP (w tym technologii Video-On-Demand). Testy odbywały się w naszej sieci w rzeczywistych warunkach przy udziale naszej bazy abonenckiej. Planujemy uruchomienie tych usług w niedalekiej przyszłości - uruchomienie szkieletu, o którym mowa w komunikacie prasowym, jest jednym z elementów, który przygotuje naszą sieć do wdrożenia usług dla abonentów w całej sieci.

Na co ukierunkowana jest obecnie strategia firmy?

Jesteśmy operatorem kablowym, zaczynaliśmy od sprzedaży usług głosowych

teraz dzięki możliwościom jakie dają najnowsze technologie uzupełniamy

ofertę usługową. Swą ofertę kierujemy zarówno do klientów indywidualnych jak i biznesowych. Świadczymy całą gamę usług dostępowych oraz hostingowych.

Kiedy planowane jest zakończenie budowy sieci NGN?

Zakończenie projektu rozbudowy naszego szkieletu IP planowane jest do końca

września tego roku. Wówczas będziemy gotowi do wdrożenia w całej naszej

sieci usług opartych o technologię NGN.

Czy znane są już orientacyjne ceny i parametry techniczne nowych usług

dostępowych (przepływność, itp.) dla użytkowników końcowych?

Usługi szerokopasmowego dostępu do sieci świadczymy od 1,5 roku. Ceny miesięcznego abonamentu wahają się od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych, w przypadku zaawansowanych usług dostępowych. Wkrótce poinformujemy o cenach nowych ofert.

***

Więcej o umowie Telefonii Dialog i Cisco.


TOP 200