Telefon prepaid z akademika
- Stefan Kaczmarek,
- 22.01.2002, godz. 09:43
W akademiku Feniks Akademii Ekonomicznej w Poznaniu został wdrożony przez TP SA i firmę ProTel system PrePaid, który pozwala studentom na kontakt telefoniczny z każdego pokoju, a uczelni na bieżącą i dokładną kontrolę kosztów.
W akademiku Feniks Akademii Ekonomicznej w Poznaniu został wdrożony przez TP SA i firmę ProTel system PrePaid, który pozwala studentom na kontakt telefoniczny z każdego pokoju, a uczelni na bieżącą i dokładną kontrolę kosztów.
Głównym problemem ograniczającym do tej pory możliwość swobodnego udostępnienia studentom telefonów stacjonarnych była konieczność precyzyjnego naliczania kosztów połączeń realizowanych przez poszczególne osoby.
Zobacz również:
- Mozilla stworzyła nową usługę, która usuwa nasze wrażliwe dane z internetu
- Microsoft zaatakowany przez Rosjan - celem kluczowe systemy
PrePaid to system rejestrujący i limitujący rozmowy telefoniczne. Każdy student, który chce dzwonić z telefonu zainstalowanego w pokoju, musi wpłacić określoną kwotę, pozwalającą na przeprowadzenie adekwatnej do niej - liczby rozmów. Po wykupieniu w administracji uczelni określonego limitu student uzyskuje informację o indywidualnym kodzie dostępu, umożliwiającym mu zewnętrzne połączenie telefoniczne.
PrePaid kontroluje na bieżąco wykorzystanie limitu rozmów i w razie jego wyczerpania, po wcześniejszych czterech ostrzegawczych sygnałach telefonicznych, przerywa rozmowę. Informacja o stanie konta pojawia się - po podniesieniu słuchawki - na wyświetlaczu aparatów cyfrowych. Posiadacze aparatów analogowych o tym, ile z limitu jeszcze pozostało, mogą dowiedzieć się pod udostępnionym im numerem telefonu.
Zastosowany w akademiku Feniks system PrePaid oparto na serwerze teleinformatycznym Siemens Hicom 330 E.