TeleNet: zmiana nazwy na Multimedia Polska

W ramach procesu konsolidacji operatorów spółka TeleNet zmienia nazwę na Multimedia Polska. Firmy ujednolicają także platformy informatyczne.

W ramach TeleNet funkcjonuje osiem regionalnych spółek, które na razie zmienią swoje nazwy, a później zostaną zintegrowane w ramach struktury Multimedia Polska. Fuzja obejmuje też ujednolicenie platformy informatycznej - Comarch wdroży w obu spółkach system billingowy TYTAN oraz oprogramowanie do zarządzania sieciami teleinformatycznymi InsightNet. Operatorzy będą korzystać też z jednego systemu wspomagającego zarządzanie - Microsoft Axapta. Jego wdrożeniem zajmie się CSF Polska.

Świadczący usługi telekomunikacyjne TeleNet ma obecnie ok. 130 tys. abonentów telefonicznych i 10 tys. internetowych. Multimedia Polska obsługuje ponad 550 tys. abonentów telewizji kablowej i zapewnia dostęp do internetu 64 tysiącom klientów. Firma liczy na dynamiczny rozwój usług tripleplay (telefon, telewizja, internet). Na razie są one świadczone w Gorzowie Wlkp., Szczecinie i Stargardzie Szczecińskim, ale wkrótce firma rozszerzy ich zasięg na 14 miast. Według danych Multimedia Polska z usług tripleplay korzysta 10 tys. abonentów, a do końca 2005 roku liczba ta ma wzrosnąć do 20 tys. W tym samym czasie firma chce pozyskać wielu nowych klientów na usługi internetowe, tak aby po połączeniu pod koniec roku świadczyć je już 100 tysiącom abonentów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200