Technologie mobilne? Tak, ale często nie ma zwrotu z inwestycji

Prawie jedna trzecia firm nie odnotowała pozytywnego zwrotu z inwestycji z zeszłorocznych działań obejmujących wdrożenia technologii mobilnych.

Technologie mobilne - łatwo wdrożyć, gorzej zarobić? / Fot. Rodion Kutsaev, Unsplash.com

Technologie mobilne - łatwo wdrożyć, gorzej zarobić? / Fot. Rodion Kutsaev, Unsplash.com

Covid-19 znacznie zwiększył znaczenie technologii mobilnych w środowisku biznesowym. Większość dyrektorów (79%) rozumie ten fakt, ale prawie połowa (45%) firm nie wykorzystuje w pełni rozwiązań tego typu.

Sprawdź: Emotka

Zobacz również:

  • Jednak wolimy hybrydowo

SOTI, dostawca rozwiązań mobilnych dla przedsiębiorstw, przeprowadził badanie wśród 1400 liderów biznesu. Wynika z niego, że 76% dyrektorów (poziom C-Suite) uważa, że ich organizacja może być znacznie bardziej elastyczna i powinna stosować mobilne rozwiązania.

Z raportu dowiadujemy się ponadto, że 81% szacuje, iż nawet połowa codziennych operacji firmy jest uzależniona od technologii mobilnych. Mimo to, prawie jedna trzecia (31%) twierdzi, że ich organizacje nie odnotowały pozytywnego zwrotu z poniesionych inwestycji na rzecz rozwiązania mobilne.

Wyzwania mobilności

Wśród największych wyzwań stojących na drodze do uzyskania zwrotów jest bezpieczeństwo (31%), które trzeba zapewnić, a to wiąże się z dodatkowymi kosztami, jak również integracja z innymi, istniejącymi już systemami (20%). Poza tym 56% stwierdziło, że trudno jest zarządzać stale rosnącym portfolio urządzeń mobilnych.

Zobacz: Języki programowania 2022

Autorzy raportu podkreślają, że technologie mobilne stały się kluczowe do wytyczenia nowej ścieżki w niestabilnej gospodarce, ale firmom trudno jest w pełni wykorzystywać swoje inwestycje. "Aby zmaksymalizować zyski, przedsiębiorstwa potrzebują odpowiedniego połączenia technologii mobilnych ze strategią integracji" - twierdzi Sarah Edge, dyrektor ds. sprzedaży na Wielką Brytanię i Irlandię w SOTI. "Samo zastosowanie nowych technologii nie wystarczy, aby uzyskać i zbudować przewagę konkurencyjną" - dodała.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200