Technologie mobilne? Tak, ale często nie ma zwrotu z inwestycji
-
- 22.02.2022, godz. 11:59
Prawie jedna trzecia firm nie odnotowała pozytywnego zwrotu z inwestycji z zeszłorocznych działań obejmujących wdrożenia technologii mobilnych.

Technologie mobilne - łatwo wdrożyć, gorzej zarobić? / Fot. Rodion Kutsaev, Unsplash.com
Covid-19 znacznie zwiększył znaczenie technologii mobilnych w środowisku biznesowym. Większość dyrektorów (79%) rozumie ten fakt, ale prawie połowa (45%) firm nie wykorzystuje w pełni rozwiązań tego typu.
Sprawdź: Emotka
Zobacz również:
- Apple powoli wraca do formy - iPhone 14 Pro łatwiej dostepny
- Najpopularniejsze zagrożenia pracy zdalnej oraz jak z nimi walczyć
SOTI, dostawca rozwiązań mobilnych dla przedsiębiorstw, przeprowadził badanie wśród 1400 liderów biznesu. Wynika z niego, że 76% dyrektorów (poziom C-Suite) uważa, że ich organizacja może być znacznie bardziej elastyczna i powinna stosować mobilne rozwiązania.
Z raportu dowiadujemy się ponadto, że 81% szacuje, iż nawet połowa codziennych operacji firmy jest uzależniona od technologii mobilnych. Mimo to, prawie jedna trzecia (31%) twierdzi, że ich organizacje nie odnotowały pozytywnego zwrotu z poniesionych inwestycji na rzecz rozwiązania mobilne.
Wyzwania mobilności
Wśród największych wyzwań stojących na drodze do uzyskania zwrotów jest bezpieczeństwo (31%), które trzeba zapewnić, a to wiąże się z dodatkowymi kosztami, jak również integracja z innymi, istniejącymi już systemami (20%). Poza tym 56% stwierdziło, że trudno jest zarządzać stale rosnącym portfolio urządzeń mobilnych.
Zobacz: Języki programowania 2022
Autorzy raportu podkreślają, że technologie mobilne stały się kluczowe do wytyczenia nowej ścieżki w niestabilnej gospodarce, ale firmom trudno jest w pełni wykorzystywać swoje inwestycje. "Aby zmaksymalizować zyski, przedsiębiorstwa potrzebują odpowiedniego połączenia technologii mobilnych ze strategią integracji" - twierdzi Sarah Edge, dyrektor ds. sprzedaży na Wielką Brytanię i Irlandię w SOTI. "Samo zastosowanie nowych technologii nie wystarczy, aby uzyskać i zbudować przewagę konkurencyjną" - dodała.