Technologia VR wkracza do uczelni

Uniwersytet Wrocławski we współpracy z Asseco Data Systems uruchomi wkrótce na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego nową placówkę: Centrum Technologii Wirtualnej Rzeczywistości. 16 maja 2018 r. list intencyjny w tej sprawie podpisali prof. dr hab. Adam, Jezierski, Rektor UWr oraz Andrzej Dopierała, Prezes Zarządu Asseco Data Systems.

Technologia VR pomoże studentom w nabyciu praktycznych umiejętności koniecznych w późniejszej pracy zawodowej. Studenci już od maja 2018 r. korzystają podczas zajęć dydaktycznych z dostarczonej przez Asseco Data Systems symulacji komputerowej Wirtualna Scena Zbrodni. "VR jest rozwiązaniem, które daje ogromne możliwości zastosowania, przy stosunkowo niewielkich nakładach - zwłaszcza, że dzięki toczącym się właśnie konkursom NCBR Zintegrowane Programy Uczelni można na tego typu wdrożenia otrzymać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej”, mówi Mariusz Lala z Asseco Data Systems.

"Symulacja jest wiernym odzwierciedleniem czynności standardowo podejmowanych w miejscu popełnienia przestępstwa. Nasi studenci będą mogli uczestniczyć w badaniu miejsca zbrodni, dokonać jego szczegółowej analizy. Wystarczy, że założą specjalne gogle", mówi Damian Mroczyński z Uniwersytetu Wrocławskiego. "Dzięki dwóm odpowiednikom dłoni w wirtualnej rzeczywistości, zbiorą materiały dowodowe, zabezpieczą ślady krwi, łuski. Jeśli uda im się odnaleźć szyfr, otworzą sejf, w którym znajdą kolejne tropy".

Zobacz również:

  • Cisco finalizuje przejęcie Splunk
  • Apple się wygadało - Vision Pro będzie sprzedawany poza USA?
  • Pierwszy samorządowy SOC wystartował w Rzeszowie

"Edukacja wyższa w Polsce coraz dynamiczniej wkracza w świat cyfrowy. Jestem dumny z tego, że zaufała nam kolejna prestiżowa polska uczelnia i wspólnie z Uniwersytetem Wrocławskim będziemy wdrażać i rozpowszechniać technologię, która już zaczęła rewolucjonizować różne dziedziny nauki i biznes, a coraz bardziej wkracza w nasze codzienne życie" - powiedział Andrzej Dopierała.

"W planach jest opracowanie i wdrożenie kolejnych programów nauczania opartych o technologię VR. Myślimy między innymi o tym, by studenci mogli wirtualnie wziąć udział w sekcji zwłok, przeanalizować przyczyny wypadku samochodowego, czy przetestować procedury bezpieczeństwa w trakcie ewakuacji ze stadionu", wymienia Damian Mroczyński z UWr.

Źródło: Asseco Data Systems

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200