Techmex dystrybutorem Della

Techmex od zeszłego tygodnia (17 maja) jest dystrybutorem sprzętu firmy Dell. W pierwszym etapie do oferty firmy zostały włączone notebooki oraz serwery amerykańskiego producenta. To ruch Della w kierunku sektora SMB przy pomocy uznanego dystrybutora - twierdzą analitycy. Z kolei Dell zapewnia, że nie rezygnuje z modelu sprzedaży bezpośredniej.

- Dell coraz wyraźniej zwiększa sprzedaż serwerów, starając się dotrzeć nie tylko do klientów korporacyjnych, ale również do sektora SMB. W przypadku tych klientów model sprzedaży bezpośredniej nie przynosi dobrych efektów, stąd decyzja na zaangażowanie uznanego dystrybutora. Dzięki temu Dell będzie mógł dotrzeć do większej ilości klientów - skomentował dla Computerworld online Jarosław Smulski, analityk IDC CEMA. - Techmex ma bez wątpienia dużo doświadczenia w dystrybucji, aczkolwiek nie wiadomo jak zmiana profilu (GIS) oraz zaangażowanie się w emisję publiczną wpłynie na dystrybucję nowych produktów. Na razie mają mało produktów Della w ofercie - podsumowuje Smulski.

- Umowa dystrybucyjna Della z Techmexem w żadnym wypadku nie świadczy o rezygnacji Della z modelu sprzedaży bezpośredniej. Współpraca z Techmexem ma na celu jedynie rozszerzenie aktywności Della na segment rynku, który do tej pory nie był dla Della segmentem strategicznym, a który wykazuje szybko rosnące zainteresowanie produktami Della - mogliśmy przeczytać w komunikacie firmy PR obsługującej amerykańskiego producenta.

Zobacz również:

  • Apple i Arm stawiają na długofalową współpracę
  • Nokia wybrała platformę Red Hat

- W minionym kwartale sprzedaż Della wzrosła w stosunku rocznym o 70 proc. - mówi Jarosław Smulski z IDC Poland. We wcześniejszym komentarzu dla CW online Jarosław Smulski podsumował sytuację na polskim rynku. - W I kw. 2004 sprzedaż desktopów była zgodna z naszymi prognozami. Kilkudziesięcioprocentowy wzrost zanotowały serwery i ich sprzedaż okazał się wyższa niż nasze wcześniejsze szacunki. Podobnie rzecz ma się z notebookami - sprzedaż wzrosła z przewidywanych 50 proc. do 70 proc. Sprzedano ich o kilka tysięcy sztuk więcej. Jego zdaniem, wzmożone zakupy w sektorze urzędowym i korporacyjnym zapewniły wielkim zachodnim graczom imponujące wyniki. - Prognoza dotycząca Polski, bez uwzględnienia wyników I kw. 2004 zakłada, że rynek PC, wzrośnie o blisko 15 proc. w 2004 roku, a najwyższy poziom wzrostu zostanie osiągnięty w 2005 roku, kiedy zbliży się do 16 proc. - dodał Smulski.

W statystykach za 2003 r. Dell zajął 4. miejsce - z wynikiem 50,8 tys. sprzedanych komputerów, w tym 11,1 tys. notebooków. Według szacunków IDC w minionym roku sprzedano blisko 1,2 mln komputerów - w tym ponad 154 tys. notebooków. Rynek komputerów osobistych w Polsce zwiększył się o 14,1 proc., zaś jego wartość wzrosła o 9,8 proc. Więcej: (https://www.computerworld.pl/news/63617.html ).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200