Te dodatki obsługiwane przez przeglądarkę Chrome powinny zainteresować użytkowników pracujących zdalnie

Pandemia koronawirusa spowodowała, że wszyscy gorączkowo poszukują narzędzi, które wspierają możliwe najlepiej zdalną pracę. Są to z oczywistych względów przede wszystkim aplikacje, które pozwalają organizować wideokonferencje. Ale równie dobrze może to być przeglądarka, a właściwie rozszerzenia czy jak kto woli dodatki, dzięki którym pracownik może pracować zdalnie. A oto kilka takich dodatków obsługiwanych przez przeglądarkę Chrome, które doskonale sprawdzają się w takich sytuacjach.

Na początek wyjaśnienie, dlaczego wybraliśmy przeglądarkę Chrome, a nie Firefox, Edge, Brave czy jakąkolwiek inną. Z prostego powodu. Z jej usług korzysta obecnie zdecydowana większość użytkowników desktopów i notebooków. Wszystkie dodatki obsługiwane przez przeglądarkę Chrome można zobaczyć wpisując na pasku adresu wyrażeniehttps://chrome.google.com/webstore/search/office?hl=pl.

Checker Plus for Google Drive. Po kliknięciu ikony tego dodatku użytkownik ujrzy na ekranie wyskakujące okienko, które pokazuje zawartość magazynu Google Drive. Może wtedy zarządzać plikami, a wiec otwierać je, zmieniać ich nazwy, sortować je czy wyszukiwać w nich wskazane treści.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Google wzmacnia bezpieczeństwo przeglądarki Chrome
  • Najnowsza przeglądarka Chrome jest zgodna z komputerami zawierającymi procesory Arm

Dodatek zapewnia użytkownikowi szybki dostęp do danych przechowywanych w chmurowym magazynie Google Drive. Checker Plus monitoruje cały czas stan plików przechowywanych w tym magazynie i wysyła do użytkownika powiadomienie informujące go o tym, że właśnie jeden z plików został zmodyfikowany.

Chrome Remote Desktop. Warto pamiętać iż małe firmy, które postawiły na pracę zdalną mają często małe doświadczenie, aby szybko i bezpiecznie konfigurować takie środowiska pracy. Wtedy z pomocą może im przyjść właśnie przeglądarka Chrome i ten dodatek.

Chrome Remote Desktop realizuje jedno podstawowe zadanie. Przenosi automatycznie pracownika do webowego modułu UI (interfejs użytkownika) wspierającego zdalny pulpit, dzięki któremu ma on wtedy dostęp do interesujących go narzędzi.

Z poziomu tego interfejsu użytkownik może kliknąć ikonę "Remote Support", a następnie wybrać opcję "Get Support" lub "Give Support”. Od tego momentu użytkownik może liczyć na pomoc usługi, która zapewni mu dostęp do szeregu łatwych w obsłudze narzędzi. Służy mu one radą wtedy, gdy ich potrzebuje.

Office. Ten dodatek opracowany przez Microsoft pozwala użytkownikowi przeglądarki Chrome szybko otworzyć stronę office.com i zalogować się w kilka sekund na konto usługi Office 365. Podobnie jak w przypadku standardowej usługi Office, rozszerzenie zapewnia użytkownikowi szybki dostęp do wszystkich aplikacji online dostępnych w ramach wykupionej subskrypcji, takich jak Word, Excel, PowerPoint, Teams, itd.

Zoom Scheduler. Wiele firm korzysta z usług aplikacji Zoom, która pozwala organizować sesje wideokonferencji. Doskonałym dodatkiem wspierającym taką usługę jest Zoom Scheduler. Za pomocą nowej ikony Zoom, która pojawia się po zainstalowaniu tego dodatku obok paska adresu, użytkownik może uruchomić sesję Zoom w locie. Może to być sesja konfigurowana ad hoc lub taka, która rozpocznie się w pewnym momencie automatycznie dzięki temu, że użytkownik zaplanował ją w aplikacji Kalendarz.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200