Targi CES pod znakiem technologii AI

W Las Vegas ruszyły targi CES (Consumer Electronics Show) i już na samym starcie tegorocznej edycji tego wydarzenia można było zauważyć, że zdominuje je technologia, o której świat IT mówi od jakiegoś czasu właściwie bezustannie. Mowa o sztucznej inteligencji, która wkracza na naszych oczach do wszystkich rozwiązań, od profesjonalnego sprzętu klasy „enterprise” do produktów domowych.

Wygląda na to, że technologia kryjąca się za skrótem AI (Artificial Intelligence) będzie się rozwijać w 2019 roku tak dynamicznie, jak żadne inne rozwiązanie IT. No może poza internetem rzeczy (IoT), który również przeżywa swój wielki rozkwit.

Najlepszym dowodem na to, że technologia AI przez do przodu jak burza, są dwa rozwiązania firm Amazon i Google. Mowa o cyfrowych asystentach (Alexa i Google Assistant), które udowadniają w ostatnich miesiącach, jak potężnych potencjał tkwi w tej technologii. Dość powiedzieć, że z usług obu tych wirtualnych doradców korzysta obecnie już ponad 10 tys. urządzeń i ich liczba ciągle rośnie.

Zobacz również:

  • Powstał największy chip AI na świecie
  • Podsumowanie IFA 2023 okiem redakcji Computerworld

Na targach widać, że coraz więcej firm sięga po tę technologię i wprowadza ją do różnego rodzaju urządzeń i gadżetów, od telewizorów po kamery bezpieczeństwa, a nawet sprzęt sportowy. Musimy się do tego wszyscy przyzwyczaić, że już niedługo sztuczna inteligencja wkroczy z pełną mocą do naszych domów. Nikogo wtedy nie zdziwi fakt, że inteligentni asystenci zagnieżdżą się w lodówkach, pralkach, zmywarkach, piekarnikach czy zainstalowanych w drzwiach zamkach. No i oczywiście w samochodach.

W specyfikacjach technicznych wszystkich tych urządzeń znajdziemy wtedy odmieniane na sto sposób słowo „smart”. Będzie to więc inteligentna lodówka, inteligentny odkurzać, itd. Tegoroczne targi CES już na samym początku udowadniają nam dobitnie, że na naszych oczach dokonuje się rewolucja. Rewolucja, dzięki której inteligencja przestaje być domeną człowieka i wkracza do urządzeń, o których kilka lat temu nikt nie odważył by się powiedzieć, że „myślą”.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200