Tańsze okna na Paryż

Chociaż Microsoft bagatelizuje rosnące zainteresowanie europejskiej administracji rozwiązaniami open source, firma ma świadomość potencjalnej utraty części rynku i przyznaje, że to właśnie w Europie będą się toczyć się zaciekłe zmagania koncernu z dostawcami konkurencyjnych systemów. Pierwsza porażka MS to Monachium, ale gigant z Redmond przechodzi do kontrataku. Cel: Paryż.

Administracja francuskiej stolicy z zainteresowaniem przygląda się poczynaniom kolegów z Niemiec, którzy w lipcu rozpoczną migrację na Linuksa, której nie powstrzymał nawet sam Steve Ballmer, "interweniujący" u burmistrza Monachium. Teraz Microsoft przygotował specjalną ofertę - obniżył cenę swojego oprogramowania o 60 proc. Informacje te potwierdził Christophe Aulnette, szef francuskiego oddziału Microsoftu. Paryż ma zamiar wydać na nowe komputery 195 mln USD w ciągu trzech lat. Specjalny raport dotyczący instalacji na 15 tys. nowych stanowisk oprogramowania open source przygotowała firma Unilog, ta sama która doradzała urzędnikom w Monachium.

Podczas trwającego w Amsterdamie seminarium TechEd Europe, Dyrektor MS w Europie Philippe Dumont powiedział, że faworyzowanie alternatywnych dostawcow wynika w dużej mierze po prostu z "niechęci" lokalnych władz do amerykańskich korporacji, co w przypadku MS potęgowane jest jeszcze przez "podejrzenia" o praktyki monopolistyczne. Walcząc o rynek w tym sektorze Microsoft nie będzie więc miał łatwego zadania. W listopadzie MS utworzył w Zurichu specjalne stanowisko ds. "korzystnych relacji MS z sektorem publicznym w Europie", które objął Jonathan Murray. Linuksem interesuje się także coraz więcej firm prywatnych. Jak informowaliśmy wcześniej, duży kontrakt na dostawę linuksowego systemu Java Desktop System dla 7,5 tys. stanowisk podpisał z irlandzkim bankiem AIB Sun Microsystems.

Zobacz również:

  • Microsoft pod ostrzałem w Europie za pakiet OneDrive; szykuje się walka prawna
  • Microsoft wprowadził funkcję Walkie Talkie do kolejnej mobilnej platformy
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200