Tańsza gazeta

Chicago Tribune jest pierwszą gazetą, która ukazuje się od maja br. w dwóch wersjach - "twardej", czyli papierowej i ''miękkiej'', czyli dostępnej przy pomocy poczty komputerowej w sieci abonenckiej.

Chicago Tribune jest pierwszą gazetą, która ukazuje się od maja br. w dwóch wersjach - "twardej", czyli papierowej i ''miękkiej'', czyli dostępnej przy pomocy poczty komputerowej w sieci abonenckiej.

Treść obu wersji jest identyczna, przy czym wydanie elektroniczne jest tańsze i kosztuje niecałe 8 USD miesięcznie. Gazeta elektroniczna ma wiele zalet. Po pierwsze, dostarczana jest szybciej - czytelnik ma ją natychmiast w domu po złożeniu tekstów w drukarni. Po drugie, użytkownik może przenieść dowolny fragment gazety do własnej bazy danych, a następnie np. przesłać go pocztą elektroniczną do innego użytkownika jako gotowy wycinek prasowy. Po trzecie, nie marnuje się papieru i lasów. Szef Chicago Tribune Online Gene Quinn mówi o jeszcze jednej korzyści. Elektroniczna gazeta jest rozwiązaniem interakcyjnym. Chicago Tribune otrzymuje więcej listów od swych elektronicznych czytelników niż od tradycyjnych klientów. Elektroniczna gazeta nie podoba się jednak ogłoszeniodawcom, którzy podejrzewają, że wielu potencjalnych odbiorców gazety elektronicznej po prostu jej nie czyta. Gdy ktoś otwierając drzwi potknie się o podrzuconą przez gońca gazetę, to zwykle ją podniesie, rozerwie banderolę i rzuci okiem na tytuły i ogłoszenia. Zrobi to w metrze, w pracy lub idąc do samochodu. Papierową gazetę czyta się mimochodem - elektroniczną trzeba włączyć, wstukiwać klawiszami odpowiednie strony i za kazdym razem wybierać tylko pewne fragmenty strony na ekran. W sumie zabiera to więcej czasu niż przejrzenie porannego wydania papierowej Trybuny Chicago.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200