Tablety z Windows do 2019 r. ze znacznie większym udziałem w rynku

Zdaniem analityków do 2019 roku udział Androida w rynku tabletów znacząco spadnie. Mocno powiększy go natomiast Windows.

Firma analityczna Strategy Analytics opublikowała raport na temat rynku tabletów. Wynika z niego, że mobilne platformy podzielą go na koniec 2015 roku następująco:

- Google Android (68%)

- Apple iOS (22%)

- Microsoft Windows (10%)

Najgorzej wypadł tutaj oczywiście Windows. Zdaniem analityków w najbliższych latach Microsoft przeprowadzi jednak skuteczną ofensywę doprowadzając w 2019 roku do znacznego zwiększenia popularności "okienek":

- Google Android (59%)

- Apple iOS (23%)

- Microsoft Windows (18%)

Jak widać, osiągnięte to zostanie kosztem Androida. Jeżeli chodzi o iOS, zwiększy on udział w rynku o punkt procentowy.

Czy to możliwe?

Prognozy Strategy Analytics mają mocne podstawy: w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy sprzedaż tabletów z Windows była aż o 58% wyższa od sprzedaży w analogicznym okresie 2014 roku. Analityk Peter King uważa, że w osiągnięciu sukcesu pomoże Microsoftowi szersze otwarcie przedsiębiorstw na tablety oraz przede wszystkim fakt, że ma im do zaoferowania jednolitą platformę dla wszystkich urządzeń (Windows 10: PC, smartfony, tablety, smartwatche) oraz profesjonalną linię tabletów Surface.

Zobacz również:

  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI
  • Wiemy już, ile zapłacimy za rozszerzone wsparcie techniczne systemu Windows 10
  • Nadchodzą nowe tablety od Apple
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200