Ta gra wideo pomoże użytkownikom Twittera chronić swoje dane

Twitter poinformował wczoraj, że udostępnia użytkownikom nową internetową grę wideo, zaprojektowaną specjalnie po to, aby zrozumieli lepiej prowadzoną przez niego politykę w tak wrażliwym obszarze, jakim jest bezpieczeństwo danych i prawo do prywatności.

Grafika: Twitter

Gra nosi nazwę Data Dash i jej celem jest edukowanie użytkowników na temat, jak Twitter przechowuje i zabezpiecza ich dane. Gigant mediów społecznościowych twierdzi, że gra powinna pomóc im bezpiecznie nawigować po jego sieci. Gra dostępna jest tutaj.

Po uruchomieniu gry użytkownik proszony jest najpierw o wybranie języka, w którym chcesz grać. Następnie ma możliwość wyboru postaci. Gra polega na pomaganiu psu nazywającego się Data w bezpiecznym przemieszczania się w wirtualnym środowisku PrivaCity, robiąc to tak aby unikać reklam, ignorować spamy czy omijać szerokim łukiem wszelkiego rodzaju niebezpieczne postacie, takie jak trolle. Za każdym razem ,gdy użytkownik kończy jeden z poziomów gry, dostarcza mu ona pakiet zawierający szereg wiadomości o polityce prywatności Twittera i o tym, co użytkownik może robić, aby zachować bezpieczeństwo nawigując po tej platformie.

Zobacz również:

  • Trwają prace nad stworzeniem kosmicznego standardu będącego kalką USB
  • SpaceX zwolniło pracowników potępiających działania Muska

Twitter zaprojektował grę w ramach szerszej inicjatywy, która ma na celu ułatwienie zrozumienia prowadzonej przez niego polityki prywatności. Podzielił przy tym swoją politykę na trzy podstawowe kategorie: zbieranie danych, przetwarzanie danych oraz udostępnianie ich. Nowa witryna prezentują grę dostępne od dzisiaj w dziewięciu językach: angielskim, hiszpańskim, francuskim, włoskim, niemieckim, japońskim, koreańskim, portugalskim i rosyjskim.

Data premiery gry nie jest chyba przypadkowa. Następuje bowiem dzień po tym, jak zaprezentował nową politykę dotyczącą kopiowania i powielania treści, prezentując ją w formie dokumentu noszącego nazwę “Copypasta and Duplicate Content” . Gigant mediów społecznościowych zapowiedział w nim, że ograniczy widoczność tweetów i podejmie szereg działań zmierzających do poprawienia bezpieczeństwa umieszczanych na jego witrynie treści.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200