TP SA dostrzegła konkurencję

Od 1 lipca br. TP SA rozpoczęła promocję pod nazwą Wybrane Numery. Oferta umożliwia zmniejszenie kosztów rozmów międzystrefowych o 20 proc., ale jedynie dla połączeń realizowanych do trzech wybranych numerów w sieci TP SA.

Od 1 lipca br. TP SA rozpoczęła promocję pod nazwą Wybrane Numery, skierowaną do abonentów własnej sieci stacjonarnej. Oferta umożliwia zmniejszenie kosztów rozmów międzystrefowych o 20 proc., ale jedynie dla połączeń realizowanych do maksymalnie trzech uprzednio ustalonych numerów w sieci telefonicznej TP SA.

Abonenci TP SA, którzy chcą skorzystać z tej promocji, trwającej do końca roku, mogą składać zamówienia pocztą lub stawić się osobiście w lokalnym Biurze Obsługi Klientów (BOK) TP SA.

Z kolei od 1 września TP SA zadeklarowała wprowadzenie trzech nowych pakietów taryfowych (Oszczędny, Niedrogi, Aktywny), będących uzupełnieniem pakietu Standardowego, które różnicują ceny połączeń w zależności od wysokości abonamentu. Abonenci pakietów Oszczędny, Niedrogi i Aktywny otrzymają darmowe minuty na rozmowy, abonenci Standardowego i Aktywnego nieco tańszy dostęp do Internetu (ryczałt), natomiast we wszystkich pakietach taryfowych TP SA zamierza obniżyć ceny połączeń międzystrefowych. W dwóch spośród czterech planów taryfowych będzie można wykupić 30 godzin dostępu do Internetu za 60 zł netto.

Niewątpliwie na stopniowe obniżanie cen i usług przez TP SA istotny wpływ wywierają niezależni operatorzy, którzy już teraz oferują znacznie tańszy dostęp do Internetu niż dotychczasowy monopolista. Netia udostępnia miesięcznie 100 godzin pracy z Internetem za 69 zł (brutto), natomiast we wrocławskim Dialogu za 85 zł klienci otrzymują nie limitowany dostęp do Internetu. Aby nie blokować bezużytecznie łączy przez okrągły miesiąc, maksymalny czas trwania jednego połączenia aktywnego nie może przekraczać 10 godzin, a połączenia nieaktywne (całkowity brak przesyłania danych) są automatycznie rozłączane po 30 minutach. Jak ten problem rozwiąże TP SA - jeszcze nie wiadomo.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200