TP S.A: reklama niezgodna z przepisami

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wezwał operatora, aby ten zaniechał reklamy połączeń międzymiastowych w obecnej formie. UOKiK jest przekonany, że działania te noszą znamiona nieuczciwej konkurencji. TP S.A. zasłania się natomiast brakiem obowiązku reklamowania konkurencji.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Stanisław Aziewicz, skierował pismo do Telekomunikacji Polskiej S.A. o zaniechanie przez nią działań reklamowych w dotychczasowej formie. UOKiK twierdzi, że reklama radiowa i telewizyjna, w której TP S.A. informuje abonentów o zmianach zaszłych z dniem 1 lipca br. w dokonywaniu połączeń międzymiastowych, jest przykładem nieuczciwej konkurencji.

Od początku lipca TP S.A. nie posiada monopolu na świadczenie usług międzystrefowych. Dzieli się tym rynkiem z Niezależnym Operatorem Międzystrefowym (NOM). Dominujący operator podaje w reklamie usług międzymiastowych tylko jedną z dwóch możliwości dokonywania połączeń międzystrefowych. Abonenci są informowani, że po zerze, a przed numerem kierunkowym, należy wybrać prefiks 1033, należący do TP S.A. Informacja ta nie uwzględnia więc oferty NOM-u, który posiada prefiks 1044. "Wniosek prezesa UOKiK nie jest odzewem na zapowiadane przez NOM złożenie skargi do naszego urzędu na TP S.A. Do tej pory bowiem żadna skarga nie wpłynęła. Decyzja prezesa wynika jedynie z przysługujących mu kompetencji ustawowych. UOKiK ma za zadanie monitorować rynek reklamowy w Polsce. Reklama TP S.A. wzbudziła nasz niepokój, dlatego stwierdziliśmy, że jej forma narusza przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wprowadzając jej odbiorcę w błąd, poprzez zasugerowanie, że wybór prefiksu 1033 jest niezbędnym warunkiem do uzyskania połączenia międzymiastowego", wyjaśniła Iwona Zaczek, rzecznik prasowy UOKiK. Telekomunikacja Polska S.A. ma trzy dni na zaniechanie dalszego rozpowszechniania reklamy w obecnej formie.

Zobacz również:

  • Ogromny wyciek danych amerykańskiego operatora AT&T

Kwestię nie stosowania się przez TP S.A. do zasad uczciwej konkurencji rynkowej poruszył w tym tygodniu również Minister Łączności, Tomasz Szyszko, który stwierdził, że TP S.A. nie stosuje się do odpowiednich przepisów ustawy z 1996 r., według której operator strefowy ma obowiązek informować swoich abonentów o możliwości wyboru innego operatora międzystrefowego. Minister skieruje do prezesa Telekomunikacji Polskiej, Pawła Rzepki odpowiednie w tej sprawie pismo.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200