TED: Malcolm Gladwell i historia badań konsumenckich

Dzisiaj prezentujemy materiał z archiwum TED - publicysta Malcolm Gladwell opowiada o badaniach marketingowych sosu do spaghetti. Aż do lat 80. marketingowcy nie słuchali czego chcą klienci.

Zmienił to dopiero Howard Moskowitz, matematyk i psycholog eksperymentalny, absolwent Harvard University. Podczas badań nad smakiem sosu do spaghetii, które przeprowadził w USA w latach 80. dla firmy Campbell, postanowił dowiedzieć się co tak naprawdę chcą jeść Amerykanie. Okazało się, że wiele potrzeb, które są na rynku nie jest zaspokajanych. Ustalenia Moskowitza pozwoliły firmie Campbell zwiększyć przychód o miliardy dolarów i na zawsze zmieniły podejście marketingu do badań.

Opowiadający tą ciekawą historię z dziedziny badań marketingowych i innowacji w tworzeniu nowych produktów Malcolm Gladwell jest amerykańskim pisarzem, reporterem i publicystą. Magazyn "Time" umieścił go na liście stu najbardziej wpływowych myślicieli i naukowców.

Gladwell opowiedział historię badań Moskowitza podczas konferencji TED ("Technology, Entertainment, Design" - technologia, rozrywka, design). Każdy z prelegentów ma 18 minut na podzielenie się z innymi uczestnikami swoimi doświadczeniami, przemyśleniami, wynikami badań, czy ciekawą historią. Na konferencji TED występowali już nobliści, prezydenci USA i wiele innych wybitnych postaci.

Na stronach Computerworld.pl prezentujemy kilka najciekawszych zdaniem redakcji prezentacji. Po obejrzeniu wystąpienia zapraszamy do jego oceny. Dzięki głosom Czytelników zrobimy zestawienie najciekawszych przemówień z konferencji TED.

Nagranie pochodzi z 2004 r., ale nadal jest aktualne i bardzo ciekawe. Niestety, dostępne jest tylko w języku angielskim.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200