T-Online kupuje Ya.com Internet Factory za 496 mln USD

Analitycy twierdzą, że dzięki przejęciu drugiego co do wielkości operatora internetowego z Hiszpanii, niemiecka firma zyska dostęp również do wybranych rynków z Ameryki Południowej.

T-Online, należący do Deutsche Telekom, największy europejski dostawca usług internetowych, zamierza przejąć Ya.com Internet Factory, hiszpańskiego dostawcę usług internetowych i operatora portalu. Wartość transakcji, która ma zostać dokonana po części w formie wymiany akcji i gotówce, wyniesie ok. 496 mln USD.

Przedstawiciele niemieckiego operatora poinformowali, że poza ekspansją na rynek hiszpański i portugalski, ich firma planuje wkroczenie na rynek szwajcarski. T-Online najwięcej użytkowników ma w Niemczech, ale działa też na rynku francuskim i austriackim. W połowie br. z jego usług dostępowych korzystało 6,4 mln klientów oraz 2 mln zarejestrowanych użytkowników online.

Ya.com ma 2,3 mln zarejestrowanych użytkowników, z czego ok. 400 tys. korzysta z jego usług dostępowych. Firma jest drugim co do wielkości dostawcą usług internetowych w Hiszpanii, obecnym także w Portugalii.

Zdaniem analityków, przejęcie Ya.com pozwoli niemieckiemu operatorowi nie tylko na zaistnienie na hiszpańskojęzycznym rynku w Europie, ale na zdobycie dostępu do rynków w Ameryce Południowej.

***

Terra Networks przejmuje Lycos za 12,5 mld USD

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200