T-Online kupuje Ya.com Internet Factory za 496 mln USD
- Maciej Obuchowicz,
- 05.09.2000, godz. 11:59
Analitycy twierdzą, że dzięki przejęciu drugiego co do wielkości operatora internetowego z Hiszpanii, niemiecka firma zyska dostęp również do wybranych rynków z Ameryki Południowej.
T-Online, należący do Deutsche Telekom, największy europejski dostawca usług internetowych, zamierza przejąć Ya.com Internet Factory, hiszpańskiego dostawcę usług internetowych i operatora portalu. Wartość transakcji, która ma zostać dokonana po części w formie wymiany akcji i gotówce, wyniesie ok. 496 mln USD.
Przedstawiciele niemieckiego operatora poinformowali, że poza ekspansją na rynek hiszpański i portugalski, ich firma planuje wkroczenie na rynek szwajcarski. T-Online najwięcej użytkowników ma w Niemczech, ale działa też na rynku francuskim i austriackim. W połowie br. z jego usług dostępowych korzystało 6,4 mln klientów oraz 2 mln zarejestrowanych użytkowników online.
Ya.com ma 2,3 mln zarejestrowanych użytkowników, z czego ok. 400 tys. korzysta z jego usług dostępowych. Firma jest drugim co do wielkości dostawcą usług internetowych w Hiszpanii, obecnym także w Portugalii.
Zdaniem analityków, przejęcie Ya.com pozwoli niemieckiemu operatorowi nie tylko na zaistnienie na hiszpańskojęzycznym rynku w Europie, ale na zdobycie dostępu do rynków w Ameryce Południowej.
***