T-Mobile zastąpi Erę już 5 czerwca!

Rozpoczyna się rebranding oferty Polskiej Telefonii Cyfrowej. Na początku czerwca br. sieć Era zmieni nazwę na T-Mobile. Zasadniczo zmieni się też oferta drugiego największego dostawcy usług GSM w Polsce.

Zmiana marki następuje po uporządkowaniu spraw właścicielskich. Według przedstawicieli głównego udziałowca po zmianie marki Polska Telefonia Cyfrowa stanie się pełnoprawną częscią Grupy Deutsche Telekom. W styczniu 2011 roku niemiecki operator przejął 100 proc. udziałów w firmie PTC.

PTC jest obecnie drugim po Niemczech największym operatorem w Grupie Deutsche Telekom. Abonenci sieci Era stanowią ok. 14%. wszystkich abonentów korzystających z usług Deutsche Telekom poza Stanami Zjednoczonymi. Zmiana marki ma przyczynić się do umocnienia pozycji rynkowej Deutsche Telekom w Polsce. "Polski rynek telekomunikacyjny przedstawia olbrzymie możliwości dalszego korzystnego wzrostu - jest przecież największym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej i nadal się rozwija" - podkreśla Roland Mahler, kierujący działalnością Deutsche Telekom w Europie. T-Mobile jest na 19. miejscu najcenniejszych marek świata, dlatego operator decyduje się na rebranding.

Zobacz również:

  • MetroCluster – odpowiedź T Business na wyzwania rynku e-commerce

PTC pozostanie na rynku jako nazwa spółki zależnej Deutsche Telekom. W najbliższych tygodniach zmieni się natomiast wygląd dotychczasowych salonów sieci Era. W ciągu dwóch tygodni barwy zmieni 330 salonów, pozostałe sukcesywnie - łącznie ponad tysiąc. Zmiana nazwy sieci Era na T-Mobile będzie kosztować Polską Telefonię Cyfrową ok. 100 mln zł. To budżet obejmujący działania reklamowe oraz modyfikację materiałów firmowych i wystroju punktów sprzedaży.

Z dniem 5 czerwca nastąpią też zmiany we wszystkich systemach informatycznych PTC. Sieć T-Mobile będzie oferować wszystkie usługi świadczone do tej pory pod marką Era. Zmianie marki towarzyszyć mają jednak zasadnicze zmiany w ofercie PTC. Wedle zapowiedzi planowane jest m.in. wprowadzenie nielimitowanych połączeń w ramach sieci T-Mobile oraz zrównanie cen połączeń w roamingu z cenami połączeń krajowych zarówno w taryfach abonamentowych jak i prepaid dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Liczby DT

Grupa Deutsche Telekom obsługuje około 128 milionów klientów usług mobilnych, 36 milionów linii stacjonarnych i w przybliżeniu 17 milionów linii szerokopasmowych (dane na 31 marca 2011). Grupa świadczy usługi i produkty dla sieci stacjonarnych, telefonii komórkowej, Internetu oraz IPTV, a także oferuje rozwiązania ICT dla klientów biznesowych i korporacyjnych. Deutsche Telekom jest obecny w ponad 50 krajach i zatrudnia około 244 tysięcy pracowników na całym świecie. Grupa wypracowała w roku finansowym 2010 przychody w wysokości 62,4 miliarda euro; ponad połowa z nich pochodziła spoza Niemiec (dane na 31 grudnia 2010).

Konkretne ceny taryf operator ujawni bliżej daty oficjalnego wejścia w życie marki T-Mobile. Oferta ma spełniać trzy kryteria "Innowacja, kompetencja, prostota, " pod hasłem "zawsze i wszędzie". Hasło całej marki brzmi: "Chwile, które łączą", polska wersja hasła DT "Life is for sharing". Nowe logo to "T".

Zmiany związane z rebrandingiem nie obejmują Heyah. Miroslav Rakowski, prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej zapowiedział, że dołoży starań, aby oferta tej sieci była nad rozwijana. Zaznaczył jednak, że spółka ma przed sobą trzy priorytety - rebranding, współpracę z Orange nad wspólnym zarządzaniem siecią oraz wdrożenie systemu CRM. "Efekt rebrandingu nie przyniesie ani wyraźnego skoku, ani wyraźnego spadku w wynikach firmy" - mówił prezes PTC.

T-Mobile aktywnie angażuje się w Europie w sponsoring piłki nożnej, rozmowy na temat polskiej ligi są wciąż otwarte. Promocja zmiany będzie trwać do czasu, kiedy T-Mobile uzyska pozycję, którą obecnie ma marka Era.

Oferta na inaugurację

Oferta z okazji inauguracji T-Mobile składa się z 3 głównych filarów, a jej podstawą jest międzynarodowy i globalny zasięg sieci T-Mobile. Operator deklaruje, że po raz pierwszy w historii - i jako pierwsi w Grupie Deutsche Telekom - klienci T-Mobile w Polsce w ramach opłaty abonamentowej otrzymają możliwość nielimitowanych połączeń zarówno na krajowe numery T-Mobile, jak i numery T-Mobile na całym świecie. Drugim elementem nowej oferty są usługi roamingowe i międzynarodowe - tak tanie, jak usługi krajowe - pod nazwą "Wszędzie rozmawiaj". Transmisja danych w roamingu to trzeci filar propozycji T-Mobile skierowanej do polskich klientów. T-Mobile uruchamia, jak deklaruje, najtańszą transmisję danych w roamingu w całej Unii Europejskiej, umożliwiającą pełną kontrolę kosztów. W ramach oferty dostępne są pakiety transmisji danych, zarówno z laptopem, jak i z telefonem. Dzięki przynależności do Grupy Deutsche Telekom klienci PTC będą mogli również skorzystać ze specjalnej oferty smartfonów oraz tabletów.

Operator informuje, że klienci PTC korzystający obecnie z usług sieci Era będą mogli bez żadnych przeszkód kontynuować swoje dotychczasowe umowy i jednocześnie korzystać z nowych promocji oferowanych przez T-Mobile.

Aktualizacja: 19 maja 2011 14:51

Artykuł został zaktualizowany o dodatkowe informacje

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200