T-Mobile uruchomił usługę opartą o biometrię głosową

Nuance Communications (dostawca rozwiązań wykorzystujących technologię rozpoznawania mowy i biometrii głosowej) ogłosił, że Polska Telefonia Cyfrowa (operator sieci T-Mobile), uruchomił usługę głosowej weryfikacji użytkownika, wykorzystując do tego celu rozwiązanie "Nuance Vocal Password".

Usługa została opracowana na potrzeby wewnętrznego systemu automatycznego resetowania haseł dostępowych do sieci wewnętrznej firmy. Jej całodobowa dostępność ułatwi codzienną pracę pracownikom biur i sklepów polskiego operatora T-Mobile. Wdrożenie zostało przeprowadzone przez Algotech - polskiego partnera firmy Nuance Communications. Zastosowane rozwiązanie Nuance Vocal Password pozwala na automatyczną i zdalną weryfikację tożsamości użytkownika na podstawie unikalnych cech jego głosu. Oprogramowanie sprawdza, czy dana osoba rzeczywiście jest tą, za którą się podaje, porównując jej głos w trakcie wypowiedzi z zachowanym wcześniej wzorcem głosu, uzyskanym w trakcie jednorazowej rejestracji.

Dzięki zastosowaniu systemu mozliwe jest uniknięcie konieczności zadawania już szeregu pytań dotyczących danych osobowych związanych z użytkownikiem, weryfikowanych dotychczas w trakcie kontaktu z konsultantem. Obecnie operacja jest wykonywana w całości automatycznie, możliwa do przeprowadzenia 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i, według dostawcy technologii, jej wdrożenie pozwoliło to na skrócenie procedury resetu hasła do ok. 20 sekund.

Zobacz również:

  • Cyberobrona? Mamy w planach
  • Wybitny dziennikarz rynku telekomunikacyjnego nie żyje
  • Bezpieczeństwo Windows Hello - czy jest się czym martwić?

Biometria głosowa jest uważana za jedną z najbezpieczniejszych i najłatwiejszych w masowych zastosowaniach metodę identyfikacji i uwierzytelniania użytkowników. Aplikacje wykorzystujące biometrię głosową mogą służyć do weryfikacji klientów w call center, urządzeniach mobilnych i aplikacjach internetowych, tym samym pomagają firmom spełniać standardy i wymagania dotyczące bezpieczeństwa, np. w obszarze zarządzania ryzykiem czy zapobiegania oszustwom i kradzieżom tożsamości.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200