Szybko, ale wolniej. Wzrost wydatków na reklamę internetową w USA

Pojawiły się najnowsze prognozy TNS dotyczące wzrostu wydatków na reklamę internetowa dla Stanów Zjednoczonych. Są znacząco różne od oszacowań Jacka Mayersa. Wzrost ma wynieść nie 30% lecz 11%. Różnica bierze się m.in. stąd, że TNS nie bierze pod uwagę wydatków na płatne odnośniki przy wynikach wyszukiwania, których udział w rynku reklam online, według niektórych szacunków, może wynosić aż 40%.

Całkowite wydatki na reklamę mają wzrosnąć w tym roku o 5,1% według TNS Media Intelligence/CMR. Dla samego internetu mowa jest o 11% wzroście. W ubiegłym roku prognozy tego instytutu mówiły o 21% wzroście wydatków na reklamy online.

Dokładne dane TNS za ubiegły rok będą znane w ciągu miesiąca.

Według przedstawicieli TNS, daje się zauważyć nową tendencję wśród reklamodawców - zamiast wydawać dużo na jedno medium reklamowe, marketerzy wydają mniej na kilka.

Zobacz również:

  • Trendy technologiczne 2024 według AWS
  • Technologia i marketing
  • Facebook i Instagram bez reklam, ale za dodatkową opłatą

Według ostatnich prognoz eMarketera wzrost wydatków na reklamę zmniejszy się z 31% w 2004 roku do około 21% w bieżącym. Do 2009 wzrost ma być już jednocyfrowy.

Więcej o prozgozach wydatków na reklamy online dla świata.

Prognozy dla Polski.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200