Szybkie chello

I-Metria przeprowadziła pomiary szybkości dostępu do Internetu w usługach świadczonych przez polskich ISP. Bezkonkurencyjne okazało się chello, które jest zarazem najmniej powszechnym spośród usługodawców internetowych, którzy znaleźli się w pierwszej dziesiątce rankingu.

Usługa szerokopasmowego dostępu do Internetu oferowana przez telewizję kablową UPC okazała się najszybszą forma dostępu do Internetu w badaniu przeprowadzonym przez I-Metrię. Szybkość transmisji danych w chello jest, według badania, trzykrotnie wyższa od średniej wśród polskich dostawców Internetu.

Pomiar polegał na załadowaniu przez przeglądarkę badanego internauty elementów graficznych - pojedynczy pomiar obejmował załadowanie obrazka w formacie jpg lub gif. W badaniu wykorzystano łącznie 16 elementów „ważących” średnio 11 kB. Pomiar przeprowadzono w maju i czerwcu br., wykorzystano do niego system trackingowy GeMius. W próbie zidentyfikowano 95% numerów IP i dostawców usług. Testowano łącznie 16 witryn -onet.pl, wp.pl i ws.pl, gazeta.pl, interia.pl, idea.pl, mbank.com.pl, rzeczpospolita.pl, e.pkobp.pl, era.pl, vivid.pl, tpsa.pl, bzwwbk24.pl, plusgsm.pl, inteligo.pl, merlin.com.pl.

Zobacz również:

  • Microsoft zaatakowany przez Rosjan - celem kluczowe systemy
  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej

I-Metria obliczyła na tej podstawie indeks dostępności i kryterium pozycji w rankingu. Wskaźnik obliczono dla każdej firmy dzieląc czas pobierania elementów graficznych wszystkich dostawców Internetu, przez czas w przypadku konkretnego ISP. Badaniem objęto usługi ISP, którzy uzyskali w sumie minimum 500 pomiarów. Łącznie sklasyfikowano 44 dostawców. Jak zapewnia Małgorzata Grzanka, rzecznik I-Metrii, przebadano wszystkie typy łącz, a ich udział w strukturze wyników pokrywa się z udziałem w strukturze całego zbioru łączy.

Najwyższą wartość mierzonego w ten sposób indeksu dostępności uzyskało chello - 327. Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły, uzyskując odpowiednie wartości indeksu, Atman (287), WASK (224), AsterCity (219), Internet Partners (132), PDI (104), NASK (78), TP S.A. (58), Internetia (49) i Dialog (41).

UPC dociera swoim zasięgiem do 1,8 mln gospodarstw domowych i już rok temu miało ponad milion abonentów swojej telewizji kablow. Od grudnia 2000 roku chello pozyskało w Krakowie i Warszawie jednak tylko 10,7 tys. klientów. "Obecnie głównie rozbudowujemy naszą infrastrukturę w Warszawie i Krakowie. chello nie pojawi się w tym roku w kolejnych miastach - budowa sieci z kanałem zwrotnym to ogromne koszty. Nowe ośrodki powinny jednak powstać w przyszłym roku" - powiedziała Edyta Kurek, dyrektor ds. Internetu i nowych usług UPC Telewizji Kablowej.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200